294. alkalom - Aréna játékok és a lapuló baziliszkusz
Helyszín: Bp, Ménesi út, Nigel
Időpont: 2018. április 3.
Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)
Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)
Aktív karakterek: Belfegor Bhatta’waag (half-orc férfi, Dol Dorn hívő L1barbár-L4harcos-L2 Holy liberator (Bíbor penge)), Alicia ir’Degard (human nő, L7 Aasterinian pap), Villám Skoradalavan (whisper gnome ffi, L7 wizard), Verna Tealeaf (whisper gnome nő, L7 beguiler), Genmajsa (human ffi, L7 swordsage)
- Mesélő (VV) + Villám -
YK 1016, Nymm (VI. hó), 20. késő délután-este
Korth, Füstös Zugoly, Szabadkikötő és Kereskedelmi Negyed
A Légió úgy dönt, hogy felkeresik Adaman Fane-t. Dokkmunkásoknak álcázzák magukat (a jól bevált álca, amit eddig is az alvilági banda előtt viseltek) és gyalog felkerekedtek az Úszó Sírbolt felé.
A hajón megerősített őrség fogadta őket, aztán Adaman elé vezették a partit. Elmondjuk, hogy Bek Okhanék a 12-ek piramisára törtek, de a Fekete oroszlánok elfogták őket.
Fane azért küldetett a csapatért, mert levelet kapott a Szürke Királytól. A levelet Tristan mutatja meg nekünk.
Adaman Fane!
Nálam van a lányod. Még él.
Ha nem akarod, hogy darabokban küldjem vissza, akkor érd el, hogy az ál-droaamiták jussanak be a Játékok döntőjébe az Arénában. Mivel kéretlenül beleavatkoztak a közös dolgainkba és elrontották a kis játékunkat, így most a lányod nevében remélem, nem visszakoznak egy izgalmasnak ígérkező móka elől. A döntőben összemérhetik erejüket az embereimmel. A jelük legyen a nyíllal átlőtt fejű Ogre.
Amennyiben ott lesznek a döntőben, visszakapod a lányod.
A Szürke Király
A parti izgatottan tanácskozni kezd, egyesek lelkesek (Alicia, Belfegor), mások szkeptikusak (Verna, Villám).
Genmajsa röviden összefoglalja a bonyolult játékok alapszabályait:
A küzdelmek nem halálig mennek, de a küzdelem hevében előfordul súlyos sérülés, halál is. Részt vesznek a küzdelmekben a világ minden tájáról bajnokok, illetve elítéltek is. Csak a végső döntőben használható saját felszerelés, addig az aréna ad könnyű vértet és választott alapfegyvert (kivéve 2. forduló - ott csak páncél van). Területre ható mágia a Játékok egészében nem használható. A fordulók elején senkin nem lehet segítő varázslat. A 2. fordulótól a döntőig egy nap alatt zajlik le az összes küzdelem. Hagyomány és bevett szokás, hogy számos résztvevő eltakarja az arcát a közönség elől. Persze a játék bírái meggyőződnek róla, hogy nincs ezzel csalás (de csak a végső napon).
1. forduló 96 résztvevő, 1vs1 -> 48 továbbjutó (ezek már lezajlottak az elmúlt napokban)
2. forduló 12-es csoportok küzdenek egyszerre (4x). A két végén talpon maradó jut tovább. (A küzdők fegyvertelenül lépnek az arénába, ahol elszórtan fegyverek és potionok is vannak.)
3. forduló A 8 továbbjutó 1 vs 1 küzdelmet vív, a 4 továbbjutó 4 csapatot alakít (itt külsősöket, korábbi veszteseket, stb. be lehet vonni - maximum 5 fős csapatokat lehet képezni)
4. Elődöntők Egy-egy csapat küzd egymással. Az Arénát ilyenkor kicsit átalakítják.
5. Döntő: A két megmaradt csapat küzd a győzelemért. Az egyik védő (ők védik a játékok fődíját - általában egy rab nőt). A másik a támadó csapat. Amennyiben a védendő rab meghal, a támadó csapat valamilyen előnyben részesül, de alapvetően az győz, akinek a végén marad embere talpon. A védendő rabra nem lehet védőmágiát rakni.
Adaman egyik embere, Azra Jael, egy sunyi kis gnóm (ő volt Shurk segédje) elmondja, hogy ebben a szakaszban még be tudna juttatni egy, max 2 embert a 2. fordulóba.
A Légió szavazásra bocsátja a kérdést. Elvállalják vagy sem. 3:2 arányban a küzdelemre szavaz a brigád. Belfegor azzal a kitétellel, hogy ő lesz az egyik induló.
Másnap hajnali kettőkor kell a játékosoknak megjelenni a Sziréndalú Törpe nevű fogadóban a Füstös Zugolyban.
Adamant megkérdezi Verna, tudja-e hol lesz az Éjféli Piac. Szerencséjük van, Azra a gnóm ezt is tudja: a Csontlovagok terén, a Füstös Zugolyban. Jelszó: Alacsonyan repülnek a szentjánosbogarak ma éjjel. A piac Adaman Fane tudtával működik, de nem hozzá tartozik. Egy csoport elf szervezi a piacot, mely 1 óra hosszáig tart egy adott alkalommal.
Parti visszamegy a zilargoi menedékkocsmába. Idő közben a Főnök is kiderítette az Éjféli piac helyszínét és a jelszót. Onnan zilargoi kocsival a Kereskedelmi Negyedbe hajtanak. Villám furmányosan egy átlagos fogadó után érdeklődik a kocsistól, aki a Vén Krakent ajánlja a partinak. A Légió a Kundarak házba megy, leadják a könyvet Dimensional Vaultba. Kapnak egy-egy tokent és mindenki egy jelszót. A könyv egy token és a komplett jelszó segítségével lesz kivehető. (100GP) Vagyis mind az ötünkre - ép elmével - szükség van a könyv visszaszerzéséhez.
Parti úgy tesz, mintha a Vén Krakenbe menne. Oda is érnek, főleg törpék vendégeskednek ott. Onnan a Mishann Hercegnő taverna felé veszik az útjukat (állítólag itt lakik incognitoban Ivello d'Medani). A tér felé vezető úton egy kávéház/kocsma ablakából kurjongatások, taps és elismerő morajlás mellett lantszó és ismerős hangú bárd éneke hallatszik:
Sebesen, sebesen, hajrá!
A tort ülni készülő Halál karmaiból csak szélvész lépteid
Szapora száguldása szabadíthatja meg a lapuló baziliszkuszt
Villám hamar kapcsolt: a baziliszkusz a Medani ház jele, vagyis veszélyben lehet Ivello.