Megérkeztünk az Utolsó Menedékbe.

Utolsó Menedék összefoglaló:

- Egy kanyonban létesített, kétoldalról védett városka. Három törzs alapította - Rémfarkasok (waya), Arctalanok (ne'hane), és Koponyák (aowe). Az azóta betelepülő törzsön kívüliek a Kevert Népek  (kereskedelem, szolgáltatások).
Ez a négy nép delegálja a Vének Tanácsát, a város irányító testületét. A törzsek élén a világi vezető (főnök) és a spirituális vezető (sámán - mindig nő) állnak. A törzseknek saját területeik vannak a városban, ott nem nagyon szeretik a kívülállókat. Jelenleg a Vének Tanácsának vezetője az Arctalanok főnöke, Toke (Toke Angvariationu (Waa'ran kuni)).
Utóbbi időben sok menekült (ishi-osho) érkezett, az ezek sorsárol folyó vita feszültségeket kelt a törzsekben és a város életében.

***
- Döglegyet átadjuk a hatóságoknak. A begyűjtött élőhalottat a Bérmágus limuzinjának csomagtartójában hagyjuk.
- Bérmágus: Meg kell keresnie Taa Waquini-t a Kopnyák sámánját, őneki kellene segítenie minket eljuttatni az Üvöltő Dűnékhez. Addig mi várjunk a Bölcs Teknősbéka nevű kocsmában.
Bölcs Teknősbéka: Nagy nehezen asztalt szerzünk. (Tele van a hely). Kérdezősködés révén megtudjuk, holnap lesz a nagy Naptánc, a helyiek szent szertartása/ünnepe, melynek során a Nagy Szellemet táplálják napokig tartó révült tánccal, előtte pedig víziókat, útmutatást vadásznak az Izzasztó Sátrakban a főnökök (most éppen ez zajlik).
- Vacsora során egy zavartnak tűnő idős nő lép hozzánk (Wanjiku): Ez történik
- A vénasszony Agathat félrevonja, és a fülébe susog valamit, később Agatha ezt megosztja velünk: a lényege, hogy valami nagy gonosz, az Agatha fia és adja őt a Vörös Rókának (később megtudjuk, hogy ez tüzet jelent).
- Kisvártatva egy nő lép hozzánk, bemutatkozik, Irahutunak hívják, a Koponyák törzséből és azt mondja, hogy Taa Waquini akar velünk beszélni. Mivel épp őt akarjuk, ezért követjük.


Egy félreeső lakórész: Egy a központtól kissé távolabb eső lakóövezetbe vezet minket, és ott vár minket egy kortalannak kinéző nő (Taa Waquini), aki régi ismerősként (Nagy Medve) üdvözli Darys-Bérmágust.


- Elmondja, hogy értesült róla, hogy Wanjiku jövendölt nekünk, és kíváncsi rá, hogy mit mondott. Arra is kíváncsi, hogy kik vagyunk. Miután az általános, semmitmondó sztorinkat meghallgatja, közli, hogy ő többre kíváncsi és ha nem akarunk megnyílni, akkor Nagy Medve majd a nevünkben beszél vele. Inkább azt választjuk, hogy mi tárgyalunk vele.
- Elmondjuk a sztorinkat az Üvöltő Dűnékről, meg az idős nő révületben született jövendölését. 
- Ajánl nekünk egy dílt. Szerinte mi vagyunk azok, akikre várt. Ha segítünk neki, akkor ő személyesen segít nekünk a Dűnékhez jutni. Elfogadjuk.
- Látomást látott az Izzasztó Kamrában: A Naptáncra kijövő Toke a tánc közben összeesik, meghal és egy zöld kígyó mászik ki a szájából. Ezt követően a sivatagban harcol egymással egy farkas, holló és egy csuklyás ember (a három törzset szimbolizálja), tépik-ölik egymást, mígnem rájuk vetül egy sárkány árnyéka (ezek lennénk mi), és békét teremt köztük. Közben a háttérből hálója közepéből egy nagy, fekete pók figyel. A pók Taa szerint a nagy gonosz ellenségük...HrHrHrHr... (Kérdésünkre elmondja, hogy a Sivatag Virágai is őt szolgálják).

A Látomás alapján Taa arra kér minket, hogy akadályozzuk meg Toke meggyilkolását. Potenciális elkövetőként szóba jöhet az Arctalanok sámánnője (régi ismerősünk - korábban ő vitt minket az Üvöltő Dűnékhez) - Datanka Misini. Ott egy régebbi szerelmi szál lehet az ürügy. A Rémfarkasok vezetője Cheveyo Taragen is szóba jöhet, ő nem nézi jó szemmel, hogy Toke befogadó állásponton van a Menekültekkel. Egy erős pletykát is megoszt Taa, a Rémfarkasok titkos főhadiszállásán, a Farkasodúban állítólag valami titkos laboratórium működik - lehet forrása egy potenciális méregnek...

Elvállaljuk a küldetést. Este nyolc óra körül van, hajnalban kijönnek a főnökök az izzadásból, napfelkeltekor pedig kezdődik a tánc. Szóval nem sok időnk van. Irahutut rendelkezésünkre bocsátja a Koponyák sámánnője.

Tervezés:
Hosszan tanácskozunk. Végül azt döntjük, hogy éjfélig Darys próbál többet megtudni a körülményekről és erőviszonyokról, mi pedig közben ránézünk a Farkasodúra. Éjfélkor találka a Bölcs Teknősbékában.
Irahutut bevonjuk a tervezésbe. A Farkasodú nagyon titkos hely, nem common knowledge, hogy hol van. A Rémfarkasok területén, egy olyan részen, ahova egy kis földnyelven vezet az út, titkos ajtón kell bejutni, amit őriznek, harci kutyák is segítenek az őrzésben. Semmi más info nincs, kik, hányan, mi van lent az odúban. (A Rémfarkasok nagy harciállat tenyésztők hírében vannak).
Irahutu szerezni fog egy vadászborzot, ami majd segít elcsalni az őrállatokat. Irahutu majd odavezet az Oduhoz, mi pedig láthatatlanul fogjuk követni. Egy háttérsztorit is kreálunk (a Tikhman harcos bőrtotemjét kell egy szent helyen eltemetni, ott, ahol a mantikor, a hegyi Troll és a homoki rozsomák jelei egyesülnek, a Farkasodú mélyén).

Farkasodú: 
Szerencsésen odaérünk a Farkasodúhoz: láthatatlanul kihasználjuk, hogy  aföldnyelven mások is közlekednek és egy ilyen csoporthoz csapódva siklunk át az őrök között. Az Odú előtt őrök és harcikutyák. Irahutu elengedi a borzot, aki ügyesen elcsalja a kutyákat és az őrőket is! Gyorsan megtaláljuk a titkos ajtót és a rejtett nyitómechanizmust is. Bemegyünk (Irahutu el), és visszazárjuk az ajtót. Egy aknába kell leereszkedni, itt ügyesen kikerüljük a veszélyesnek tűnő szobrokat. Alul egy kékesen világító üvegkoporsó, mágikus (faint abjuration). Egy folyosó nyílik a föld alatt. Követjük, egy terembe érünk, ahol egy rácsos ajtó és négy mélyedés a terem négy sarkában. Az egyikben súlyos kő. A falon egy ajtó sziluettje. A rácsos ajtó mögött kis folyosó, melynek falán ivókutakhoz hasonló tárgyak, bennük az elemi mágia négy eleme. Békénhagyjuk az apparátusokat, a folyosóról egy terem nyílik. Atya és Agatha behatolnak. A teremben két kőszobor megelevenedik. Image result for fighting gargoyles dndGargoyleok! Kemény harc, atyát elég jól leverik, közben kiabálnak, hogy behatolók. Nagy nehezen legyűrjük őket, hála Benő mágiájának és Agatha erős szorításának.
Alig ér véget az összecsapás, Doug egyszer csak a furcsa betegségünk hatása alá kerül és elindul a terem vége felében álló hatalmas szobor felé, mielőtt még meg tudnánk akadályozni. Útjába kerül egy pentagramma, amin átgyalogol. A pentagramma megidéz egy óriási szellemfarkast, aki morogva közelít felénk (Doug nem érdekli a farkast, ő közben a szoborhoz megy és ráteszi a kezét áhítattal). 

Related image
Próbáljuk meggyőzni a farkast, hogy ne támadjon rá, mert értelmes lények tűnik. Sajnos érzi rajtunk a kőszobrok "vérét" és bedühödik, ránk támad. Kétségbeesett harc indul, nem sok esélyünk van. Benő a leütött Atyát menti ki, Agatha beáldozza magát, hoy Romanov és én visszavonuljunk. Próbáljuk lassítani, a rácsos kaput bezárjuk előtte. Közben Romanov a feszülstég hatására obszcén gesztusokkal hergeli a farkast, aki kinyitja a rácsos kaput és megharapdálja a szemtelen technikust.
Már éppen mindent veszni látunk, amikor a Farkas és mi is döbbenten látjuk, hogy a Doug mellett álló szobor megelevenedik. A Farkas ezt látva felhagy a kiírtásunkkkal és a szoborhoz üget, elégedetten megszaglászva kezét, majd eltűnik....

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eberron.blog.hu/api/trackback/id/tr7015336132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása