178. alkalom
Rejtélyes viszonyok Lilinoth-Antirában
Helyszín: Üröm
2014. december 4.
Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)
Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)
A Sárkány Légió vezetői: Belfegor Bhatta’waag (half-orc férfi, Dol Dorn hívő L1 barbár - L4 harcos - L1 Holy Liberator), Alicia ir’Degard (human nő, L6 Aasterinian pap), Villám Skoradalavan (wisper gnome ffi, L6 wizard), Verna Tealeaf (wisper gnome nő, L6 beguiler), Nazzod (half-orc ffi, L6 Gatekeeper druida), Merix Bratt (changeling ffi, L6 warlock)
- Anton-Villám feljegyzései -
178. alk. Ragyogó szellő dalai: Negyedik ének
- Sahuaginok kivallatása (törzsük (Marcangolók) nemrég tért át az Árnyjátékos hitére)
- Piritárba érkezés
- Dibik Bildaargó gnóm alkimista a Lidérc mocsarakba küld minket a tanácsnok felélesztéséhez szükséges varázsfőzet hiányzó komponenséért: galléros puszpángért. Wintervaleben lakó rokonát Biriket kell keresnünk.
- Indulás Wintervale-be Ireth nélkül.
- A wintervale előtti utolsó településen Lilinoth-Antirában fura állapotokat tapasztaltunk: néhány sötét elf tartja vasmarkában a többségében elf falu irányítását. Szörnypókok őrjáratoznak, Loth szobor a főtér közepén.
A sötét elf elöljáró (Elydir) azt meséli, hogy 3 hónapja Wintervale-t elfoglalta egy gyíklény törzs (Sötét Karmok). Új vezetőjük Mra’hissa, az Árnyjátékos kiválasztottja néhány hónapja került hatalomra és azóta terjeszkedik. Már ezt a falut is megtámadta. A sötét elfek a segítségünkkel szeretnék legyőzni a gyíkokat, cserébe nekünk adják az elfojtás 3. szemét valamint segítenek puszpángot találni.
178. alk. Lilinoth-Antira térképe
YK 1015, Sypheros (X.) hó 9.
A hajón két vitorla feltekerés között átbeszéltük Nazzoddal, hogy miképpen tudnánk a Sárkányagyarban szunnyadó gyógyító mágiát a hasznunkra, pontosabban az ő félvilágtalanságának megszüntetésére felhasználni. Hosszas elmélkedés végén azt sütöttük ki, hogy egy 500 gp értékű Eberron dragonshard és a sárkányjegyeink energiájának felhasználásával képesek lennék egy regeneráció varázslathoz hasonló hatást létrehozni.
Estére értünk Piritárba, ami kb. 2000 fős település lehet.
YK 1015, Sypheros (X.) hó 10.
Meglátogattuk az alkimistát (ld. fent), majd próbáltunk dragonshardot szerezni Nazzodnak, de csak komoly előleg befizetésével tudtuk volna hetekkel későbbre megrendelni. Majd a hercegválasztás után újratárgyaljuk ezt a dolgot.
Még szereztem egy hevenyészett térképet Orgalos szigetéről és a Wintervale-ig vezető útról. Ireth feltüntette rajta a Széllel suttogók (Wind whisperers) hercegségének 7 kapitányságát:
- Észak-Orgalos
- Dél-Orgalos
- Nyugat-Orgalos
- Piritár
- Szigetvilág (főszigettől Nyugatra)
- gnómok
- vízi elfek
Mint kiderült egy komolyabb települést fogunk csak érinteni út közben (Lilinoth-Antia) amiről azt hallottuk, hogy egy kisebb elf falu.
YK 1015, Sypheros (X.) hó 11.
Reggel Ireth nélkül indultunk útnak. Ő a lelkünkre kötötte, hogy Sypheros 20-ig térjünk vissza, mivel a Kapitányok éjszakájáig nem elég feléleszteni a gnóm tanácsnokot, hanem még fel is kell készülni a sikeres hercegválasztásra.
Este az útszéli fogadóban azt beszélték a helyiek, hogy a gyíklények partszéli falvakat támadtak meg nemrégiben.
YK 1015, Sypheros (X.) hó 12.
Estére értünk a Lilinoth-Antirába. Az első pillanattól kezdve furán éreztük magunkat. (ld. fent). A kocsmáros kibírhatatlan alaknak tűnt. A falu egyébként kb. 160 lelket számlálhat, melynek kb. 80%-a elf, a többiek félelf, ember, sötét elf.
A vacsora alatt hiába próbálta Elydir prominens elhitetni velünk, hogy „Őseink régen jöttek ide és itt befogadták őket” és hogy „Micsoda megtiszteltetés, hogy az elfek minket választottak vezetőknek!”. Mi átláttunk a szitán. Próbára tettem Elydir helyismeretét, de kapásból el tudta mesélni az előző Kapitányok éjszakájának történéseit, ami majdnem 40 éve YK 978-ban volt. (Úgy látszik már jól betanulta, hogy ilyen könnyen ne bukhasson le.)
A gyíklényekről azt mondta, hogy már régóta itt laknak a környező mocsarakban, mint vadak. De eddig ha eddig kellő erőt mutattak nekik, visszatakarodtak az ingoványba. Szóba került Mra’hissa is. Annyit mondtak róla, hogy állítólag mikor megérintette az Árnyjátékos átalakult. Szikárabb lett és azóta még félelmetesebben lengeti kétkezes csatabárdját.
Elydir volt követségben Piritárban, de nem kapott segítséget, ezért saját magukat kell megvédeniük. A gyíklények serege folyamatosan erősödik, ezért szükséges a gyors ellentámadás.
A sötét elfeknek azt ígértük, hogy másnap reggel nyilatkozunk, hogy vállaljuk-e a küldit. Eddig csak történeteket hallottunk az isteni színjáték figuráiról a „kiválasztottakról”. Lehet, hogy végre eggyel személyesen is találkozhatunk. Remélem Mra’hissa a kevésbé erősek közé tartozik (állítólag nem minden kiválasztott válik automatikusan borzasztó erőssé).
Alicia utólag elmesélte, hogy vacsi közben az egyik elf felszolgáló titokban egy üzenetet csúsztatott a kezébe. Mikor újra magunkra maradtunk, elolvasta: „Összeesküvést szőnek a Hercegség ellen, találka éjfélkor a temetői tölgynél. Onas”
Alicia elérkezettnek látta az időt, hogy megossza a többiekkel is Isteni küldetése részleteit: új, gonosz sárkányisten árnyékba akarja borítani a világot. A központi fészkük állítólag itt van a Lhazaar Hercegségekben. Az ellenük való harchoz különleges képességgel ajándékozta meg Aasterinian Aliciát: juvenile brass dragonná tud alakulni 12 alkalommal (egyszerre 6 percig tart az átváltozás). Természetesen csak a szent cél érdekében használhatja ezen képességét szöszikénk.
Alicia kifejtette, hogy Loth egy régi, sötét elf, gonosz isten, ezért irtandó. Meglepetés, hogy feltámadt! De az Árnyjátékos könnyen lehet, hogy Aasterinian halálos ellensége, ezért ő mindenképpen vállalja a wintervale-i ostromot. Belfegor is nagyban helyeselt, bár ő valami „Minden elnyomottat fel kell szabadítani!” dologról is hablatyolt. Vagiy eldöntetett? vállaljuk! Ezután Alicia és Verna elindult Zone of Silence-ben és Invisibility Sphere-ben a titkos temetői légyottra.
Csak jóval később tértek vissza. Megfigyelték, hogy éjszaka is pókokkal megerősített őrjárat járja az utcákat. A temetőben egy fiatal (de sajnos szintén gonosz) elf férfival (Onas) találkoztak. Azt mesélte, hogy gonosz összeesküvés folyik. 5 éve érkeztek ide a sötét elfek és erőszakkal magukhoz ragadták a hatalmat. Képesek félig pókká alakulni és háló varázslatokat tudnak megidézni. Elydir valami különösen erős óriáspókot tart a házában. Összesen vagy 2 tucat szörnypókjuk van. Elydirről pedig azt mondta, hogy valami varázslóféle. A gyerekeket túszul ejtették az iskolában és a sötét elf tanító nem engedik őket haza. Így kényszerítik a szülőket engedelmességre. Próbáltak segítséget kérni Piritárból, de nem történt semmi.
Szerencsére ezt a felszabadítós küldit elsőre nem vállalták be Aliciáék, de ha jól vettem ki a szavaikból, akkor mindenféle homályos jövőbeli ígéreteket azért tettek Onasnak.
Elavás előtt még próbáltuk kitalálni, hogy milyen szörnyek lehetnek a házigazdáink. Kétfajta pókszerű szörnye gondoltunk:
- drider (erős lények, félig pók, félig ember alakban, Loth által elátkozott férfiak, alakváltásra nem képesek) – elvetettük
- aranea (ezek shapechangerek, képesek hálót köpni ill. félig pókká alakulni) – EZ AZ!!!
Éjjel mikor már mindenki aludt átgondoltam mit is tanultam a Morgrave egyetemen (tudom-tudom ma már Devandi vagy mi a szösz) varázstárgytanból. Hosszan keresgéltem emlékeimben, míg előbukkant valami használható: azt tippelem, hogy az elfojtás 3. szeme minden rám varázsolt spell esetén a változó erősségű varázslat hatását minimálisra csökkenti (numerikus értékeket 1-re állítja (mintha minden dobott kocka 1-et dobott volna)).
YK 1015, Sypheros (X.) hó 13.
Reggel közöltük Elydirrel, hogy jöhet a mehet. Ezután elmondta még, hogy a Lilinoth-Antira elleni ostrom során elfogott gyíklényektől mit tudtak meg (persze aztán mindet kivégezték Loth nevében!):
- a főnök és csapata a falu alatti katakombarendszerbe vette be magát
- Mra’hissa divine petrification képességet kapott az Árnyjátékostól
- a főnököt 2 large méretű testőr védi
- a fősámán (van még 2 segédje is) kísérője egy krokodil; növényszörnyeket hívott a falu védelmére; ismert varázslatai: köd, hit pajzsa
- katonáikat harci bandákba szervezik; 1 banda 10 fő; vezéreik képesek beőrülni (5 bandájuk van)
- légi egységük a darázslovasok: ebből kb. 1 tucat lehet
- tucatnyi nyilazó kis gyíklény is tartozik hozzájuk
- ezen felül villámló gyíkok, szörnyszunyik, ankhegek
A porba felvázolta a falu alaprajzát:
178. alk. Wintervale térképe
Az a taktika, hogy 50 népfelkelő + 1 tucat szörnypók + fél tucat sötét elf harcos elterelő támadást indít a falu ellen. Ezalatt mi behatolunk a labirintusba, ahol lenyomjuk a főnököt + 2 testőrt + fősámánt + 1 harci bandát.
Kértük Elydirtől, hogy hívasson be egy wintervale-i menekültet. Állítólag már csak 1 ilyen személy maradt, a többiek tovább álltak (!!!???). Jött is nemsokára János bá, aki nagyon nem volt meggyőző. Minden állítását Elydir adta a szájába. Ezeket motyogta, igencsak bizonytalanul:
- ő nem látott sok mindent a köd miatt
- arra emlékszik, hogy a gyíkok fosztogattak
- gyíkpofák most sokkal erősebbek voltak, mint korábban
- a sámánjaik is megerősödtek
- a családját hátrahagyva menekült, mai napig nem tudja mi lett velük
2 óra felkészülési idő után TÁMADÁS!!!
Ötletek, elvarratlan szálak
- Nazzod szemét meggyógyítani
- kideríteni mennyi igaz János bá beszámolójából
Személyek
CSAPATNAK FONTOS
- Elydir (sötét elf elöljáró, Lilinoth-Antira)
- Mra’hissa (lizardfolk törzsfő, Sötét Karmok törzs új vezetője)
CSAPATNAK NEM FONTOS
- János bá (wintervale-i menekült)
- Irgamee’ra (sahuagin, Árnyjátékos papnője)
- Brugratta’r (sahuagin, Marcangolók törzsfője)
- Dibik Bildaargó (gnóm alkimista, Piritár)
- Galaeath Hachaath (sötét elf természetjáró)
Megismert helyek, események
CSAPATNAK FONTOS
- Piritár
- Lilinoth-Antira
CSAPATNAK NEM FONTOS
- -
House rules
- Félszemű Nazzod: -2 Initiative, ???
Legyőzött/megismert ellenfelek
- sahuagin
- óriás négykezes sahuagin