Nazzod tollából, Villám által kiegészítve
YK 1010 Barrakas (VIII.) hó 9. nap, Khyber birodalmában, Devron tornya mélyén
139-140. alkalom: Goblin / likantróp összecsapás
Rövid megingás után stabilizáljuk sorainkat, a goblinokat leverjük, és az egyik denevérré alakult egyedet is.
A többi denevér visszavonul egy kis szobába. Elfogunk egy goblint, majd a denevérek után eredünk. Azt hisszük, hogy sarokba szorítottuk őket, és bár a bejáratot, amerről jöttünk őrizzük, a denevérek menekülését saját termeik irányába nem tudjuk megakadályozni.
Utánuk eredünk. A teremrendszer ajtóinak nyitásához egy-egy denevérnek vissza kell változnia.
Ezekkel sorra végzünk, főleg Verna és Alicia aktív ebben. Végül csak a vezetőjük tud elmenekülni, egyelőre úgy döntünk, nem követjük.
Kihallgatjuk az elfogott goblint, Trokot. Elmondása alapján körvonalazódik, hogy törzsük egy része lycantrop lett, félig Desmodu denevér, félig goblin. Vezetőjük neve Grezzo atya. Villám mond egy pár szót a likantrópiáról:
- harapással terjed
- vannak természetes likatrópok, ők terjesztik a kórt és kedvükre tudnak átváltozni
- harapás után 1 órával friss belladonnával lehet gyógyítani - ez se mindig sikeres, vagy nagyon nagy hatalmú pap varázslatával
A folyosórendszer egy barlangba vezet, ott élt a törzs. Nemrég árnyelfek bukkantak fel a katakombákban, ezért Grezzo megtiltotta törzsének, hogy elcsászkáljanak.
Grezzo szobáját átkutatjuk:
ágy alatt láda->:gyöngyfüzér, (100gp), képkeret(20gp), ezüst gyűrű 6db(5-10arany), 12pár fülbevaló(4-5gp)
A nagy teremben három 1m magas kő, rajta 2m magas fémoszlop, rajtuk 25cm gömb, az alján háromszög, téglalap, kör formájú foglalatok. Később kiderült ezek a fáklyák. A terem közepén egy kard alakú mélyedés volt.
141. alkalom: Grezzo atya levadászása
Hatalmas oszlopcsarnokon át egy óriási barlangba érünk, Trok elmondása alapján a törzs lakóhelye. A bejárat egy híd kezdete, ami átível a mély és tágas termen.
Nazzod madár formában felderít, közben kiugrasztja a denevér formában lapuló Grezzot, aki üldözni kezdi a druidát. Meglátva a többieket azonban visszavonul. Nazzod kifigyel két rejtőzködő pókot a híd közepénél. Ezeket a csapat kicsalja és megöli. A patthelyzetet igyekszünk feloldani, és tárgyalni hívjuk a lycantropok vezetőjét. Denevér formában meg is jelenik, Nazzod társalog vele, cserét ajánl, nála van egy hiányzó kulcs. Alicia hátulról kifigyeli, hogy az atya gonosz, Villám ezért tűzlabdát hajít rá. Grezzo megég és menekülni próbál. Villám utána repül. Összecsapnak, Alicia lebénítja Grezzot, majd végzünk vele. Megtaláljuk nála a második kulcsot és három drágakövet (Kék, zöld, piros - 100, 250, 900 GP). A híd túloldalán mágiát sugárzó ajtó, amit ütemesen püfölnek a túloldalról. Nazzod varázslattal megállapítja, 5 alacsony szintű élőhalott van a túloldalon.
142. alkalom: Csúnya élőhalott, ideiglenes visszavonulás
Nazzod, felderít a börtön irányában. Ajtót talál, ami mögül csecsemősírás hallatszik. A csapatot odahívja, Belfegor benyit. Egy lebegő csúnya emberszerű lényt talál, pálcával a kezében gonoszul kacag a barbárra. A szobából lefele még egy lépcső vezet. Alicia megállapítja, hogy ez egy olyan élőhalott, akit úgy változtattak át, hogy megőrizte eleven lényének képességeit. Becsukjuk az ajtót és elrontjuk a zárat.
Egy másik folyosó egy szobába vezet, aminek padlóján mágiát sugárzó felfestés található, A falon három felirat, az alsót megpróbálták eltávolítani. A szavakkal a sárkányok repülését szokták jellemezni és az első kettőből nagy eséllyel kikövetkeztethető a harmadik, kisatírozott is. Együtt egy jól ismert mondás kulcsszavai. (Vershaw, Kazip, Florn). Rövid tanakodás után úgy döntünk, visszavonulunk a gyíkok falujába pihenni.
143. alkalom: Információk rendezése
Előtte kulcs helyeken úgy rendezi Nazzod a terepet, hogy könnyen ki lehessen szúrni, ha valaki járkálna.
A különféle termekben talált archaikus nyelvű feliratokat feljegyzi Villám:
Nagyterem utáni szoba:
- Börtön kulcsa a három sziget alá van rejtve, az azt őrző ajtó kulcsai a 3 főpapnál van
A falon (mágikus):
- "Beléphetsz, ha te vagy a védelmező, ha te vagy a kiválasztott, lelked nem fertőzi gonosz, félelmet nem ismersz, mert aki rád vár nem fél semmitől és csak a halált ismeri. Beléphetsz, ha kimondod azt, amire a legnagyobb szükséged lesz a sötétség órájában."
Nagyterem (kard foglalattal, nagy fáklyákkal):
- "Válaszd, amelyik nincs ott!"
- "Kövesd a meleg utat!"
- "Mondd el az imát!"
- "Mondd el az imát és a kard a tiéd!"
Szobor terem: Devron családtagjainak szobrai, feliratokkal (akik a kriptákban feküdtek). Nem találunk mágiát és rejtekhelyeket.
- "Mindhárom fáklyát egyszerre kell meggyújtani és Krell (jelentős mágus a korban) kardja a tiéd!".
Visszatérünk a faluba, eseménytelen úton. Ysorgoss főnök izgatott, hogy nem haladunk, de nem tud mit tenni velünk.
Másnap a koboldok termeiben most a másik irányba megyünk: átvágunk az ebédlőn, ahol tegnap dajdajoztak. Belfegor megint fürdik és megszállja az erő. Először a fejtekergetős terembe megyünk és elcsavarjuk a fejeket, felizzik a mágikus jegy. Belép a csapat, megnövekszik a fizikai ellenállásunk. (+2 Fort save) A szobros teremben észrevesszük, hogy valaki megpróbálta eltűntetni a nyomait. Arról jött, amerre még nem jártunk. Elindulunk és egy bezárt ajtó mögül árnyelfek szólnak hozzánk.
144. alkalom: Árnyelfek
Előbb Mélyközösül, majd Drakonikul tárgyalunk velük. Ez a felderítő csapat: Abashu a vezetőjük. Kiderül, nincs felhatalmazása, hogy tárgyaljon. Némi diplomácia után megegyezünk, hogy tárgyalunk a teljes csapat vezetőjével. Alicia gonosz érzékeléssel megállapítja, hogy az elfek gonoszak. Quarfein az árnyelfek vezetője. Velük van még egy hatalmas Desmodu, láthatólag gyűlöli az árnyelfeket.
Az ő elmondásuk szerint a lény csak egy rabszolga. A tárgyalás során körvonalazódik nekik, hogy Krell kardja miatt vagyunk ott mi is.
Kérik, mondjunk le a kardról, ami állításuk szerint egy célszerszám és nem Devron ellen használva nincsenek különleges tulajdonságai. Ajánlatuk az, ha segítünk nekik Koresh nevű elveszett társuk megkeresésében, akit élőhalottak ragadtak el a mélyebb szinteken, és lemondunk Krell kardjáról, akkor cserébe egy mágikus kardot adnak nekünk. Azt meg is mutatják végül, mindenféle gonosznak tűnő rajzolatok örvénylenek a kard körül.
Időt kérünk. Alicia Aasterinian útmutatását kéri, ami szerint végzetes lenne az elfekre támadni. Úgy döntünk, hogy lelépünk.
Makab testvér
Kifele menet összetalálkozunk egy régies ruházatban bolyongó, zilált alakkal. Rongyai alatt láncinget visel és az Ezüst Láng szimbólumait lehet még úgy-ahogy kivenni megfakult ruházatán. Archaikus beszédmódját sikerül megértenünk. Kiderül, ő egyike a Láng által (YK 873-ban!!!) itt hagyott őrzőknek - Makab testvér, az Ezüst Láng főpapja.
Azt motyogja, mi vagyunk a kiválasztottak. Sok mindent elfelejtett, csak az rémlik neki, hogy Devront le kell győzni. Azt is említi, hogy nála van a harmadik kulcs. Hajtogatja, hogy kövessük a Kápolnába, mert ott biztonságban leszünk. Oda csak a kiválasztottak léphetnek be. Rövid diskurzus után követjük. A csúnya élőhalottas szobához érünk, aminek ajtaját valami betörte, a lények nincs nyoma.
Lemegyünk a lépcsőn, nagyon hideg van. Lent egy ajtóhoz vezet minket, azt hajtogatva, hogy kövessük, kiválasztottak vagyunk, csak azok léphetnek be itt. Az ajtón pár csapattag csak nehezen tud bejutni, mert hatalmas félelmet sugároz magából. Végül némi Félelem elleni varázsok segítségével bejutunk (kivéve Merix, akiért később vissza kell jönni egy varázstekerccsel).
Ezután egy folyosón különböző méretű gyertyákat kell meggyújtani, ami szintén lelket terhelő próba, szerencsére megoldjuk ezt is. Makabot végül a kápolnában érjük utol, a falakra Ezüst Láng imákat írt fel, vélhetőleg saját kezűleg. Itt Makab végül bevallja, hogy a harmadik kulcsot egy Lycantrop birtokolja, aki itt él a közelben. Nagy nehezen kihámozzuk a szavaiból, hogy ez nem az általunk keresett 3. kulcs, amely a 3 sziget alatti ajtóhoz kell, hanem a kard aktiválásához szükséges 3 aktiváló kulcs egyike (ezeket, majd a fáklyás teremben kell használni).
145. alkalom: A lycantrop
Makab bízik bennünk, mivel "A gyertyákat csak a kiválasztottak tudják meggyújtani!" Nagyon zavaros az öreg, sokszor mondat közben lefagy és kifejezéstelenül bámul. Néhány dolgot megértünk:
- a kard terme itt van valahol a közelben
- a régi börtönben lévő sárkányos feliratok révén más-más helyre lehet teleportálni:
- Vershaw: a börtön bejáratához visz
- Kazip: a börtönben véletlen helyre visz
- ő nem tudja a jelszót (mi már megfejtettük - Florn), így azt sem, hogy hová visz
A raktárából és a laborjából ezüst kardot és belladonnát kerít és elindulunk, hogy a bestia körmére nézzünk. Egy ajtóhoz vezet, és azt mondja, hogy ott bent van a lycantrop. Belfegor belép, mire Makab teljesen megőrül és azt kiabálja Belfegorra, hogy a barbár a Lycantrop!
Majd egy Tűzcsapás imát mormol el, de szerencsére ez nem jön létre. Fenyegetően körbefogjuk, mire átalakul félig egy Desmodu denevérré! Átvágna rajtunk, hogy meneküljön, de Belfegor vezetésével kábára verjük.
Erre sem számítottunk! Átkutatjuk a termeket és találunk egy vermet sok goblin csontvázzal és maradvánnyal: itt élt lycantrop formában a vén Makab. Egy zárt ajtót is találunk, amit egy fémkocka szerű tárgy nyithat, amit meg is találunk a goblin maradványok közepette. Az ajtó mögött egy zikkurat, tetején egy réz tetraéder (energiaforrás), amit magunkhoz veszünk.
Átkutatjuk Makab
irattárát: 6-6 db tekercs és varázsital, 10db használt Üzenő Kő (Civis eszköz üzenetek távoli küldésére), Ezüst Láng imakönyv, verseskönyv, Yolan könyve az Ezüst Láng társadalmi szerepéről, Makab naplója
ld. átvezető szöveg: 145. alk. Makab testvér naplója
laborját: láda: belladonna, könyvek: lycantropia állatoknál, Ezüst Láng dekrétuma lycantropokról, Gyógyító Főzetek készítése, Filin Ilia: papi mágiák és természetben előforduló szubsztanciák együtthatása, Tymyr Zolo: Komplett laboratórium, Makab kísérleti jegyzőkönyve, kis ládába bőrbe csomagolt varázsital.