1000. Lahrvion (VII.) hó 18. nap; Var’ashwad’ava, ismeretlen napszak

Elindultunk balra, de sajnos Merix, Villám figyelmeztetése ellenére egyenesen továbbment – „hallgatózni”. Amerről éppen két zaulkár beszélgetése hallatszott ki. Ezen Villám kiakadt, de azért szentségelve mentünk tovább. A következő kereszteződésben Merix ennek ellenére ugyancsak elment jobbra, ahelyett, hogy ment volna egyenesen, amely irányból az előre lopódzkodó Verna jelentette a három ördögfejes ajtót, amit Villám elmondása szerint halálos csapda véd és a jelszó, amit ki kell mondani „Shalquar”. Na, ekkor valami elszakadt Villámban és azt kezdte kiabálni az elmekapcsolaton keresztül, hogy Merix-szel egy tapodtat sem megy tovább együtt, majd leült a földre. Azt követelte, hogy üssük le Merixet mert megöl minket. Merix eközben visszatért a folyosóra, mivel nem hallott semmit. Sajnos, amíg meggyőztük Villámot, hogy Belfegor majd őrzi Merixet – mivel Nazzod „Nem vagyok én csecsemőcsősz!” felkiáltással nem vállalta – eltelt három perc és a csendgömb is megszűnt. Az elmecsata elmúltával Verna jelezte, hogy a lépcső felől csoszogásokat hall. Megszaporáztuk lépteinket az ajtó fele. Villám odaért, kimondta a jelszót és kinyitotta az ajtót. Verna belépett a jelszó kimondása közben és csapdát keresett az ajtó mögött, de nem talált. Az őrök, melyeket Merix, majd Belfegor leírt, valami alaktalan humanoid formák voltak. Nem jöttek felénk és nem vették észre a lemaradókat. Szépen besoroltunk az ajtó mögé a szobába. A szobát Verna felderítette, Villám azonnal az ágyhoz ment és az alatt lévő ládát kihúzta és „Adar” jelszóval kinyitotta. Benne két térképet, egy levelet és több mágikus tárgyat találtunk. A levélben Eduinarwa, aki megbízott minket az egész küldetéssel, instrukcióval látott el minket, mit kell tennünk. Le kell győznünk Abbu – Azziz – Baith két alvezérét. Quba wichknife boszorkánymestert és Zaastura harssaf druidát. A tárgyaink náluk és embereiknél lesznek. Most csak pár tárgyat kaptunk, amivel mindent két óra alatt le kell zavarnunk és eljutnunk a Hetedik Toronyhoz és ott a tizenkettedik emeletig, ahol várni fog ránk. Addig sajnos nem tudunk kapcsolatot teremteni vele és ő sem velünk.

Szépen elraktunk mindent és megbeszéltük, hogy – javaslatomra – Qubát támadjuk meg először, mivel a parancsszavaikat csenddel tudjuk csak kivédeni és ők maguk is csendet varázsolnak, ezért varázslatokat nem tudunk használni, de egyébként is csendben kell támadni, nehogy a másik meghallja, mekkora csata van és jöjjön segíteni. Verna fogta magát ezek után és, ahogy szokta, kihallgatózás nélkül kinyitotta az ajtót, teljesen elfelejtve, ahogy ez szokásává vált, hogy kint őrök sétálnak. Na így sikerült is találkoznunk a két alaktalan őrrel, amiket Villám lemúroknak nevezett és alacsony rangú ördögöknek mondott, akik éppen szemetet ettek a folyosón, de azonnal észrevették a kinyíló ajtóban álló Vernát és mögötte engem és Merixet. Egymásra bámultunk és ők elindultak felénk. Merix, szintén, ahogy szokta, rajtam és Vernán keresztül lelőtte az egyiket (-11 HP). A másik odaért Vernához, aki hirtelen megszúrta, de begyógyultak a sebei (-1 HP), mivel csak jó vagy ezüst fegyverekkel lehet megütni és rezisztensek a tűzre. Ezek után Verna fejvesztve hátrament, én pedig elléptem oldalra, hogy Merix jól tudjon lőni. Merixnek sikerült is meglőnie a másodikat (-9 HP), de sajnos még az utolsó erejével belépett Verna helyére és megütötte Belfegort (-4 HP). Ezek után összeesett.

Mi gyorsan folytattuk utunkat és abban maradtunk, hogy Verna a saját csendgömbjét a lépcső aljában felrakva láthatatlanul odamegy hozzájuk és mi meg akkor támadunk. Én felraktam, majd Verna odaosont hozzájuk és kilesett a sarkon. A két őr félvérnek tűnt és éppen beszélgettek. Lemezvértet viseltek. Verna visszaszólt, hogy látja őket, mi legyen. Mondtam, hogy tegye fel a csendet és odamegyünk. Visszalépett a sarkról és így tett. Mi odalépdeltünk és páran felraktak varázslatot is. Ezek után berohantunk az őrterembe és körbefogtuk őket. Nazzod a szokásos asztrális konstrukciót idézte, aki szintén belépett és beleütött kalapács kezével (-5 HP). Dudda felrakta a védő gömbjét. Szerencsére a kinti szobában lévő ördög szobrok, bármennyire is világított a szemük és cikázott körülöttük mágikus fények, nem zavartatták magukat. Verna vesén szúrta a sebzettet (-11 HP), aztán Belfegor lecsapta és nagyot sebzett a másikba. A Herceg pedig levágta. Gyorsan átkutattok őket. A lemezpáncélt az én és Nazzod segítségével a Herceg és Belfegor felvette, akárcsak a ruhájukat, a jó hosszúkardjukat, a számszeríjukat és a nehéz fa pajzsukat. Az egyik csizmáját Merix felvette, majd utána megvizsgálta a környezetet mágia után kutatva. A teremben két fénygömb világított és kint is a két fény és a három szobor is mágikusak voltak. Közepes erősek és védelmi mágiák voltak. A kinti folyosó jobbra tovább a börtönbe vezetett, amit javasolt Merix felderíteni. Ebből a teremből balra egy igen büdös folyosó nyílt, ahol egy lemur ette a fekáliát. Ezt Merix megölte.

Én felvettem a nehéz pajzsot és a bucklert Nazzodnak adtam. Nazzod megnézte az ogre szütyőjét, amiben két rézt és egy ogrét ábrázoló figurát talált, amiről úgy gondoltuk, az ogre játékszere. Az őrök szütyőjét Villám nézte meg és benne 31 ezüstöt találtunk, valamit nem mágikus sípokat. Megnéztem a kinti szobrokat én is. Szerintem valami védő mechanizmus lehetett, de valami miatt nem aktiválódott.

Úgy döntöttünk bemegyünk a börtönbe. Vernát követve csendben elindultunk. A folyosó végén egy rács mögött lassú alakok mozogtak egy megvilágított térben. Közelebb menve meglátott minket és mi is megláttuk, hogy megint egy korccsal van dolgunk.

Odarohantunk a lezárt rácshoz és többen az íjukért nyúltak, míg a korcs a hátul lévő ajtóhoz ment, felvéve közben a kétkezes bunkóját és előszedte a kulcsait. Villám odakiáltott neki, hogy adja meg magát. Merix belélőtt (-9 HP), majd a Herceg következett, aki eddig tőle nem látott dolgot művelt: varázsolt és átlépett huszonöt lábnyira. Én előre léptem és hideg energiával próbáltam eltalálni, de nem sikerült. Villám elővette a mágikus nyíl pálcáját és belélőtt (-11 HP). Az őr látta, hogy nem menekülhet, ezért eldobta a kulcsát és két kézre fogta a bunkóját és csatakiáltással a Hercegre sújtott és el is találta (-28 HP). A Herceg sem volt rest és visszavágott, elmetszve a torkát. Az őrről levettük a kivertbőr-páncélját, amit Nazzod vett fel. A Herceg jelezte, hogy nem jó neki ez a páncél, inkább kérne Villámtól egy mágikus páncélt. Az őr szütyőjét és övét Merix vette fel. A szütyőben egy arany volt. A mestermunka nagybunkót Belfegor vette magához, a csizmáját pedig a Herceg, akire ez pont jó volt. A fal menti ládában három fehér folyadékkal teli üvegcsét találtunk. Megvizsgáltuk a túloldali cellákat kívülről és érdekes módon a szólításunkra sem jöttek elő. Lehet, hogy őket is elkábították. Én arra gyanakodtam, hogy élőhalottak, de szerencsére éltek. A Herceg megkért, hogy gyógyítsak belé. Verna közben kinyitotta a zárkát és bement. A Herceg is körülnézett és jelezte, hogy ismer néhányat a foglyok közül. Ott volt Hiszin, a híres elmeharcos thri-kreen, Takira a kalandozónő és Namud a felderítő. Rajtuk kívül volt még egy korcs, valamint egy wichknife. Namudot észhez térítette Nazzod azzal, hogy felfüggesztette a méreg hatását, de nagyon zavart volt. A Herceget sem igazán ismerte fel. Kiderült, hogy a korcs csak le van ütve és meg van kínozva.  Magához térítettük és kivallattuk. Igen készséges volt. Elmondta, hogy elaludta az indulást és ezért kötelezettségszegésért büntették. Kikérdeztük a katonaságról (50 fő) és a csapdákról. Ő is megemlítette az ajtókat, amiket el kell kerülni. Kiderült, hogy a lemurokat egy félördög felügyeli és egy teremből jönnek ki. A térképen szereplő Rhashar Arrach Azziz személyes testőrségének vezetője volt. Úgy döntöttünk, hogy a többieket itt hagyjuk és majd később visszajövünk, hátha van Qubanál ellenszer.

 

Elindultunk Verna után, aki lopakodva felderített, Quba felé. Egy nagy teremhez érkezve Verna hat impet látott. Visszaszólt nekünk, mi meg felkészültünk és én csendgömböt varázsoltam, majd futni kezdtünk feléjük.  Kiderült, hogy azért nem csak erről van szó. Négy lemur is megjelent a benti idéző körben és az impek természetesen láthatatlanná váltak. Belfegor és a Herceg bementek és irtották a lemurokat, míg Merix a láthatatlan impeket sorozta. Én kint hagytam a csendgömböt, hogy elzárjuk a folyosót. Több imp ki akart menni a folyosóra, de Villám résen volt és hálót varázsolt. Az impek visszafordultak és kettő rátámadt. A harmadik engem támadt és eltalált (-3 HP), de legyőztem a mérgét. A negyedik Vernára támadt. Az ötödik a hálóból éppen kiszabaduló Duddánál repkedett. Na de mint kiderült még van két imp. Hurrá. Verna ellépet és így közrefogtunk egy impet, akit ő is megszúrt (-6 HP), én pedig egy hatalmas csapással leütöttem a buzogányommal (-13 HP). A Herceg és Belfegor közben a maradék két lemurral hadakoztak. A Herceg leütötte az egyiket, majd Belfegor segítségével az utolsót, kis idő múlva. Merix ellépett az imptől, de elrontotta a védekező varázslását, amire valójában nem is volt szükség. Az imp utána ment és megszúrta (-3 HP). Egy másik imp is megszúrta (-2 HP), de mindkétszer legyőzte a mérget. A lemur lehanyatlásával a Herceg odalépett a maradék imphez és leütötte. Közben egy imp megjelent és rátámadt Vernára. Aztán az egyik imp végigrepült a kék és sárgakörökön és megjelent két lemur és egy imp. Láthatóan bizonyos idő után átmenve a körökön idéződnek impek és lemurok. Ezeket bizonyos sebek árán, de sikerült viszonylag hamar levernünk. Az utolsót láthatatlanul Merix cserkészte be, pont, amikor a körökön készül átmenni. Nem sikerült neki. Mindannyian óvatosan kilépdeltünk a teremből, Nazzod éppen kiszabadult a hálóból, amit Villám éppen megszüntett. Nazzod Merixnek és Vernának segített a méreg leküzdésében, nekem nem volt rá szükségem. Vernát és Merixet én és Nazzod felgyógyítottuk istennőm segítségével. Gyorsan megbeszéltük mi a taktika, aztán nekivágtunk.

Verna odament az ajtóhoz, miközben én vittem a csendgömböt és megnézte, hogy be van-e zárva. Be volt. Na, ezek után meglepetésemre visszajött Nazzodhoz a zárnyitókészletéért, mert azt nem tudta vinni, mondván tele van a keze. Ja, csak nem ezzel. Végre átvette, aztán szépen ki is nyitotta. Csak erre vártam. Odamentem és kinyitottam. Mindenki szépen behaladt, míg Verna csak hápogni tudott. Nazzod megidézte a konstrukciót, aztán Merix megpróbálta tűzzel, de nem hatott, Villám és Verna is sebzett beléjük, de nem tudták lefogni őket. Ezért az első el tudott indulni kifele. A Herceg el akarta gáncsolni, de nem sikerült, mert ügyes volt. Belfegor mellett elmenve viszont felbukott Belfegor lábában, aki egy nagyot bele is ütött (-12 HP). Merix belépett és meglőtte a másikat (-13 HP). Ez úgy döntött inkább, hogy a székről Belfegor lába elé vetődik. Belfegor leütötte az elsőt, aztán a másikat is le akarta, de nem sikerült. Villámnak szóltam, hogy akkor jöjjön be, amikor megszólalt Verna: „Kerüld ki azt a kibaszott kapszulát!”. „Milyen kapszulát?” – kérdeztem magamban. No, mindegy, gyorsan továbbléptem ezen. Duddát és Nazzodot beküldtem. Nazzod is belépett és parancsot adott a konstrukciónak a támadásra, ami meg is ölte azt. Bevártam, hogy Verna felvegye a cuccait és bemenjen, aztán Nazzod figyelmeztetésére becsuktam az ajtót és előre mentem a szoba közepébe. Merix előre ment, de nem látott semmit a kitáguló folyosón, majd Villám ment és aztán Belfegor és jelezték, hogy jobbra van mozgás. Ekkor kinyílt az ajtó és megjelent mögötte az orgyilkos, majd kilépett Quda az ajtón Belfegor mellé és „Menekülj!” parancsot adott ki védekezve. Belfegorra és Merixre nem hatott, a Hercegre és Villámra hatott. Merix energia nyilat lőtt kettőjükbe, majd Belfegor elgáncsolta Qudát és hatalmasat ütött bele (-19 HP). Villám és a Herceg menekült. Az orgyilkos várt Qudára, aki védekezett a földön, majd ő kigurult és megszúrta Belfegort (-6 HP), de a méregnek Belfegor ellenállt. A konstrukció elhaladt az orgyilkos előtt és az belészúrt (-6 HP), de a konstrukció nem talált. Nazzod odalépett és az orgyilkosra sújtott a lángoló handzsárjával, de nem találta el. Én a sarokra léptem és sajnos nem találtam el a varázslót. Verna csak közel jött, de nem mert a szokásos módon belépni. Belfegor egy kisebb csapást mért a varázslóra (-11 HP), majd ezt megismételte (-11 HP), amivel a nemlétbe taszította. Az orgyilkos megpróbálkozott a reménytelen kitöréssel, de nem sikerült neki. Ezek után már csak egy nagyobb paranccsal próbálkozott, ami áthatolt Dudda gömbjén. Merix és Verna menekült. Őket az éppen visszatérő Villám és Herceg akadályozott meg a továbbfutásban. Az orgyilkos még próbálkozott egy felállással, de mivel én már a háta mögé kerültem és kinyitotta az ajtót, a jobb pozícióba került Belfegor ezt megakadályozta. Végül Belfegor, Nazzod és én megöltük a keményen védekező orgyilkost. Ekkorra visszaértek a többiek is. Gyorsan átkutattuk őket, értékeket, köztük a mieink egy részét találtuk meg. Találtunk egy kulcsot is, ami a szembe lévő ajtót nyitotta. A harmadik oldalon egy mágikus rácsos ajtó volt, ami mögött egy szarkofág emelkedett.

Sokat gondolkodtunk, hogy lehetne bemenni, de nem találtunk semmit, amivel be lehetett volna menni. Ezért abban maradtunk, hogy Nazzod konstrukciót idéz, ami benyit. Így is lett, de amikor a rácshoz ért egy szakállas ördög materializálódott a rács előtti szoba közepén hatalmas szálfegyverrel, aki azonnal a közelben lévő Vernán okozott sebzést, ami később vérezni kezdett (-6 HP). Az ördögöt nagy nehezen levertük, de sajnos az ajtó továbbra is mágikus maradt. Újabb kutatásokat végeztünk, hátha van titkos kapcsoló, de nem találtuk. Sok időt eltöltöttünk, mire Nazzod mérges lett, és az egyszerű módon kezelte a dolgot: konstrukciót idézett a rács mögé. Remegve vártuk, mi omlik ránk, de szerencsére nem történt semmi.  Nazzod megparancsolta a konstrukciónak, hogy menjen oda a szarkofághoz és nyissa ki. Az odament és megpróbálta, de csak másodikra sikerült, amikor minden erejét bevetve a zárat is elrontotta.  Ezek után a parancsot követve kivett négy könyvet a szarkofágból, majd eltűnt a varázslat végeztével.  Ezek után megint keresni kezdtünk, hogy hogyan mehetnénk be. Végül Verna megtalálta, hogy van bent egy kapcsoló elérésen kívül. Villám mondta Vernának, hogy a képességét használja, de Verna az általa soha eddig látványosan nem használt képességet tartalékolta volna valamire. Villám is megpróbálta megtalálni erre a kallantyút, de mivel nem sikerült, ráparancsolt Vernára, hogy most aztán csinálja. Verna megtette, mire felhúzódott a rács. Villám után Verna és én mentünk az ajtóhoz, a többiek hátrébb várakoztak. Villám, mivel felismerte a saját három könyvét, ezért nagyon merész lett és bevállalta, hogy belép. Így is lett, de mivel a mágia nem múlt el az ajtóról, amikor belépett egy újabb szakálas ördög jelent meg. Kár, azt gondoltuk, ha a rács fenn van, nem jön újabb. Nem baj, ezzel még megbirkózunk, de nem számoltunk Vernával, aki nem bírt ellenállni a csábításnak és bement az ajtón, a mi legnagyobb döbbenetünkre. Nem volt meglepetés ezek után, hogy még egy szakállas ördög jelent meg a másik mellett. „Verna!” – kiáltottuk egyszerre, de dühünket inkább – egyelőre – a két ördögre irányítottuk.  Nagyon nehezen vertük le, én magam is hatalmas sebeket kaptam és a visszakapott gyógyító övvel sem tudtam meggyógyítani, mivel másra lett hangolva és egy nap kell a visszahangolásra. Ezek közben Villám leeresztette a rácsot és Vernával – civódva – felderítették a terepet és magukhoz vették a szarkofág tartalmát (több könyvet és a keresett korongot), valamint a két örökégő fáklyánkat a falikarokból. Majd megbeszéltük, hogy egyszerre jönnek ki és mi körülálljuk a megjelenő ördög helyét. Így is lett és szerencsére sikerült nagyon hamar levernünk, sebződés nélkül. Nem hiába, ha rákészülünk és nem meglepetésszerűen jelenik meg KETTŐ…

Ezek végeztével én rendkívül morcosan néztem Vernára, Villám büntetést helyezett kilátásba, de egyelőre ennyiben maradtunk. Én beittam az egyik gyógyitalt és magamba gyógyítottam egy picit és bezárultak a sebeim. Villám már korábban bekapta a kapszulát, most Merix is követte példáját. Én, bár szellemem energiái kimerültek ódzkodtam tőle. Gyorsan összekaptuk magunkat és odamentünk a szomszédos kaszárnyához. Ott kicsit hallgatóztunk, meghallván, hogy bent észrevették, hogy valaki közeleg, de nem harsant riadó, szóval azt gondolhatták, hogy barát közeleg. Ezért megnéztük, nyitva van-e a zár, majd kinyitottam az ajtót és berontottunk. Bent két őr játszott és meglepődve nézték, kik nyomulnak be az ajtón. Gyorsan körbevettük őket és nagyon hamar elhulltak csapásaink alatt. Az utolsót Nazzod minden pszi energiáját beleadva leszúrta (-16 HP). Ezek után gyorsan kikutattuk a hátsó szobát, amiben mágiát nem, de sok fegyvert találtunk, átlagos minőségben. Ez volt a fegyvertáruk.

Alicia ir’Degard tollából

A bejegyzés trackback címe:

https://eberron.blog.hu/api/trackback/id/tr544811185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása