Időpont: 2019.02.06.   Helyszín: Üröm (Hawky)

Időpont: 2019.02.11.   Helyszín: Ambrus u. (Sanci)

Mátyás, a Tisztaszívű visszaemlékezései alapján

YK 1016, Nymm (VI. hó), 24. nap délután 2. harang

Korth, Karrn mauzóleuma

 A szobába vezető folyosón egy már aktivált csapda volt. Valószínűleg az előttünk járó csapat aktiválhatta. A teremben színes állatszobrok vannak, a falon meg kaotikus geometriai minták melyek nekem nem igazán tetszettek. A terem északi részében egy hatalmas kő volt. A plafonon az alábbi szöveg: "Csakugyan makacs bolondok vagytok, ha idáig elértetek és termeim beszennyeztétek. Nem baj – hiszen porrá tétetik a szamár, mint mind, a bölcset kivéve – Ő az, aki minden hibáján túllép, s mikor visszatér, a fények hídján haladva látja meg a napvilágot. Lustaság, gyávaság és düh, falánkság és aljas árulás, meg a hitvány pompa számára mind levettetik, és elibém járul. Így szólt a bölcs Karrn, kinek nincs ellentmondás.”

 Verna jó szeme kiszúrja, hogy a szobrok alatti állványokon rejtett gombok vannak. Úgy gondoltuk, hogyha úgy nyomjuk meg azokat, ahogy a vers utal a szoborra akkor valahol egy ajtó vagy valami ilyesmi ki fog nyílni, és talán ha visszafelé a szivárvány színeinek sorrendjében nyomjuk meg a gombokat, akkor kijutunk a felszínre. Minden gomb természetesen a fölötte lévő szoborra utal. Hogyha már egy ilyen magasztos helyszínen vagyunk mindenki azt nyomja meg ami leginkább jellemzi.

 Szobrokat és a tulajdonságokat és a személyeket az alábbi módon párosítottuk:

Lustaság Indigó disznó  Alicia
Gyávaság Zöld  nyúl Villám
Düh     Piros bika Belfegor
Falánkság Indigó disznó  Gemmajsa
Aljas árulás Sárga kígyó Verna
Hitvány pompa Kék páva Mátyás

 

Mikor benyomom az utolsó gombot egyszer csak a kő elkezd gurulni felém. Belfegor szemében már látni lehet a félelem csíráját, mert szerinte nem volt jó a gombok megnyomásának sorrendje. Amikor látja, hogy csak a sarkon fordul be, megnyugszik. Az így keletkezett folyosó egy másik terembe vezet ahol rúnák vannak. (DM: Két, izzó varázsjegy zárja el a folyosót)

Ekkor egyszer csak a fejemben egy hangot hallok : Engedd le elme-kapuidat! Kérdőn nézek a csapatra. Szerencsére Villám megnyugtat azzal minket hogy kövessük az utasítást. Erre valami megpróbálja megszállni az elmémet de én hagyom. Furcsa érzés szál meg és már azt sem tudom ki vagyok. Ekkor egy másik én kezd bennem erősödni. Egy ember íjász éne. A nevemet is tudom már : Izgága. Ekkor egy csatatérre kerülök. Felismerem egy régi, sajnos sikertelen akció helyét. A küldetés lényege az volt hogy az aberráns sárkányjegyes szövetségeseinket ki kellett (volna) szabadítani egy nekromanta kezei közül, aki azokat zombivá akarja változtatni. A csatatéren meglátom a csapatot:

Tűzet, a parasztból lett tűzmágust - nem egy barátságos személy, mindig mindenkit fel akar gyújtani. Abberráns sárkányjegyes (Sanci)

Patkányt, a félszerzet tolvajt - felderítőt, de jártas a késforgatásban és a nyilazásban is. Abberráns sárkányjegyes (Peti)

Grokkot, a félős ogre harcost - nem valami okos, de annál gyávább. Szerencsére Sziklára hallgat (Nándi)

Suttogást, a bárd szájhőst - elég okos, de számító alak. Nem a legbarátságosabb. (Hawky)

Sziklát (alias a Főnök), a törpe harcost - esze hasonlóan jó Grokkéhoz, de ő a csapat vezetője. Nem mindenki hallgat rá köztük én sem. Abberráns sárkányjegyes (Thomas)

És jómagamat, Izgágát - ember lövész vagyok, pontos célzással megáldva. Szeretem az állatokat, és valószínűleg ezért nem tudom olyan jól megérteni az embereket. Abberráns sárkányjegyes vagyok (Marci)

A csatatéren vagy hat piti zombit, kettő zombi íjászt, a nekromantát, egy óriás zombit (valószínűleg egy ogréból), és a nekromanta harcosát látjuk.1.jpg

A két csapatot egy folyó és egy híd választja el. A nekromanta varázsló valami sötét mágiába kezd. Erre mi megindulunk és az ellenfél csapat is elindul felénk legelöl a nekromanta harcosával. Tűznek sikerül megsebesíteni a harcost mire én lelövöm. Szikla előretör és ráüt az óriás zombira, mire azt meg sem karcolja. Ezalatt Suttogás elkábít pár piti zombit és a két íjászt. Grokk nem túl nagy sikerrel próbálja megfélemlíteni az ellenfelet. De ekkorra a nekromanta az abberáns jegyesekből zombit csinál.

*****

Ekkor újabb látomásban, egy másik helyen találjuk magunkat. Egy ostrom helyszínén egy toronyban. Óriási csatazaj van. A helyszín Sharn jó pár száz évvel ezelőtt, a Jegyek háborúja kellős közepén. Lord Tarkanan szolgálatában vagyunk és tudjuk, hogy itt van az Álomtörő, Lord Tarkanan egyik legfőbb tábornoka.
2.jpg

Egyszer csak egy sérült nő rohan oda hozzánk. Nyomában több lépés hangja hallatszódik. Szikla felismeri és tudja, hogy szövetséges, aberráns sárkány jegyes. A menekülő azt mondja:

- Fel kell menni az Álomtörőért mert csak ő tud minket megmenteni.-

Ekkor az üldözői befordulnak a sarkon, akik egy szokásos sárkányjegyes egység: 2 Deneith katona (közelharci), 1 Jorasco gyógyító és egy Phiarlan lövész. Erre csapatunk futásnak ered, a menekülőt követve.

Én benyitok egy ajtón, ami délre van. Ott két hegymászó felszerelésben lévő katona van, akik úgy tűnik a konyhásokkal végeztek, mert csöpög a késükből a vér. Suttogás rálő az egyik vármászó katonára, de látszik, hogy a számszeríjjal nem ugyanott tanulta a célzást, ahol én; ugyanis ő elejti a fegyverét. Sajnos senki sem tudja összeszedni. Közben a többiek is felzárkóznak. Tűzben dolgozik a bosszúvágy a Deneith-ek miatt, ezért ő menekülés közben megpróbálja "lecsökkenteni" üldözőink számát. Menekülünk tovább. Grokk látja, hogy a csaj nagyon lassan halad ezért felveszi és viszi egy ideig. Közben a hegymászók is üldözőbe vesznek minket.

Tűz az egyik hegymászónak felmelegíti a tőrjét, aki ebbe belehal. Elég érdekes halál. Erre én is belelkesülök és elkezdem lőni a Phiarlan íjászt, nem túl nagy sikerrel. Ő is rám lő, de nem találja a gyenge pontomat. Valószínűleg Sziklának is megtetszett a támadós taktika ezért Szikla az alábbi parancsot adja ki Grokknak: Visszatámadás! Közben a csaj, Patkány és Suttogás messze járnak, így nem nagyon vesznek részt a csatában. Mikor Grokk és Szikla visszafordul, nem tudnak agyonütni senkit és ezért a Főnök új parancsot ad ki : Visszavonulás!

Ez a manőver csak arra volt jó, hogy akadályozzák Tüzet és engem abban, hogy lelőjük az ellenfelet. Egy kör menekülés után Szikla új parancsa: Visszatámadás!

Ez a taktika (a visszavonulás színlelése, majd a hirtelen vissza támadás) egy nomád törzs taktikájára emlékeztetett, de nem hiszem, hogy Sziklának bármi fogalma van erről.

Közben Suttogás bevár minket és segít az ütközetben úgy, hogy felbőszíti az ellenfelet. A kisebb sérüléseink bénító hatását hatalmas lelki erővel szinte azonnal le tudjuk gyűrni (OOC.:Beniket használtunk arra, hogy kiszabaduljunk a Shaken státusz alól)

Tűz kezében láng gyúl; nagyon jól nézett ki. A lángot eldobva képes tűzbe borítani az ellenségeinket.
3.jpg

Egy ilyen jól irányzott lövéssel a közelében lévő katonát sikerül megégetni és az azonnal összeesik.

A Jorasco-pap egyszer csak valami képességével meg akarja szállni Grokk agyát, de ő csodával határos módon ellenáll. Ezután Tűz bosszút áll: halálra égeti a papot.

Volt egy kritikus pont az ütközetben, amikor a Főnök és Tűz is megsérült, de szerencsére ekkor én formába lendülök és először lellövöm a sérült Deneith katonát, aztán végzek a Phiarlan íjjásszal is egy gyönyörű fejlövéssel. A másik vármászóval már korábban végzett Tűz.

A csata után felégetjük az ájult ellenfeleket és Suttogás visszaszalad a számszeríjáért.

Utána haladunk tovább a folyosón, míg egy lépcsőhöz érünk, amin gyorsan felrohanunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://eberron.blog.hu/api/trackback/id/tr7514657857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása