1000. Nymm (6.) 17.
Mi kezdhettünk tehát, de nem a felezővonalról, hanem szabaddobás volt onnan, ahol a labda volt és bárhol lehettünk a pályán. Az ellenfél a kapujába állt be. A szabaddobást Merix végezte el: odaadta a labdát a mellette álló Belfegornak, majd előre ment. Ezek után én, aki már eleve a kapuba álltam, megpróbáltam elkapni az egyik ellenfelet, de bár eltaláltam, lerázott. Az ellenfelek még jobban behúzodtak a kapuba. Belfegor nem lacafacázott átvágtatott Merixen és odalépett a kapu bal szélén állóhoz, aki megpróbálta elkapni, de őt lerázva hatalmas erővel a kapus keze között a hálóba bombázott. Ezzel megnyertük ezt a pályát is. Ezek után én húztam a kártyát és sikerült az ötös lapot húznom, ami a „Csábító ajándéka”-ként áldás és átok is egyben, mivel az előző kihúzott kártya hatását ismételte teljes egészében. Így Nazzod megint kimaradt a játékból.
A következő hajón két rács által ezárt terület elé értünk. Előttünk öt kallantyú volt. Bent, a rácson túl egy vizesárokkal körbevett piramis ált, rajta a négy égtáj felé álló víköpőkkel. A piramis teteje le volt vágva és úgy nézett ki, mintha forró láva bugyborogna benne és az ki tudna ömleni a vízköpőkön. A piramis fala szépen le volt csiszolva. A padló négy rácsos vízelvezető helyezkedett el. A kallantyúk szine balról jobbra, piros, sárga, zöld, kék és lila volt. A falon ott volt az elmaradhatatlan pergamen a szöveggel. Emellett jómagam és mások is észrevettük, hogy a bal falon két és fél méteres magasságban öt négyzetes nyílás helyezkedet el egymás mellett. A pergamen a következő szöveget tartalmazta: „Piramisban kis terem rejti a sorskockát. Találjátok meg. Éles szem talál segítséget.”
Verna erra a rácshoz lépett és bekukucskált, de csak annyit látott, hogy a piramisban tényleg láva van. Én a négyzetes lukakat akartam megnézni, hogy látszik-e valami, de semmi. Villám és Belfegor előbbi tanácsára a lyukakhoz lépett és Villám fel próbált mászni, de nem sikerült. Ezért én másztam fel és lyukak mögött ötvenszer ötven centi nagyobb lyukak voltak. Gong, kürt, dob, harang, síp alakú mágikus szibólumokat láttam a lyukak mögött. Nem ismertem fel őket. Verna közben nézett befele, a kallantyúkat és a rácsokat a földön. A rácsok mögött hatvanszor hatvan centi csatorna vezet elfele. Merix megnézte, de szerinte nem lehetett megmozdítani a fedelét. Villámot feltoltuk Belfegorral, de az első szimbólum kifogott rajta, bár ezt titkolni próbálta: „Vigyetek arréb, ez valami félrevezetés!” – mondta. A második szimbólumnál észrevette Villám, hogy valami szerkezett van szimbólumok mötött és valószínűleg ha meghúzzák a kart valami hozzáér a szimbólumhoz és történik valami. Az első háromnál nem tudta Villám megmondani, mire valók a szimbólumok, de a negyediknél már rájött, hogy a szimbólum olyan hang megszólaltatására szolgál, mint amit ábrázol. Ezek után Villám lejött a válunkról és arra biztatta Merixet, hogy húzza meg a lila kart. Ebben Merixet Verna próbálta segíteni, de nem ment. Én és Belfegor gyorsan a másik oldalhoz mentünk, de Villám kérésére Belfegor is megpróbálta a lila kart meghúzni és sikerült majdnem eltörnie, de időben észbe kapott.
Verna közben Merix tanácsára megnézte a szemben lévő falat is és egy kis sorskockát ábrázoló faradvényt talált másfél méter magasan. Miután nem érte el, ezért én, aki mellette álltam felemeltem, bár Villám nagyban biztatott, hogy térdeljek inkább le. A vén kujon. Verna sikeresen felfedezte, hogy ez egy titkos rekesz, ezért megnyomta és a befele csúszó rekeszben megtalálta a pergament, amit Villám gyorsan kitépett a kezéből és Merixel el kezdték olvasni. Mint kiderült drakonikul volt. Szegény többi csapat. Ha ha ha! Először a pirosat húzta meg Belfegor és miután fém csikordult fémen, amire azt állítoták, hogy most kiszabadult a többi. A következő a kék volt. Fém csikordult fémen, dudaszó hangzott és a vízszint elég gyorsan csökkeni kezdett. Ekkor jártunk a félidőnél. Nagy tanakododás következett, ami közben a víz szépen lefolyt. Hét percnél meghúztuk a zöldet, fütty szó hallatszott és a láva szintje csökkeni kezdet. Nem sokkal később gőz tört fel a vízelvezetőkből. Én, Villám és Merix a közel álltunk, de sajnos Verna is beleesett a szórásba. Merix és Verna lebénult. Villám kérésére Belfegor megpróbálta visszahúzni a kart, de nem ment. Utána megint megpróbálta és végre sikerült, ekkora ért oda a gőz Belfegorhoz, de nem paralizálódott le. A sárgát meghúzva harangszó hallatszott és a láva az árokba kezdett ömleni a vízköpőkön keresztül. Megvártuk, míg lefolyik láva. Ez percig tartott. Ezek után a lilát húztuk meg és dobpergéssel felhúzódtak a rácsok. Merix ekkor szabadult ki. Mivel Vernának fontos szerepet szántunk a felderítésben, odaléptem és feloldottam Aasterinian segítségével a bénultságot róla. Verna nem volt rest azonnal belépett és nézelődött, de nem látott semmi újat. Merix ekkora már a piramos oldalán volt, de mivel ott nem talált semmit a piramis háta mögé lépett. Ott azonnal felfedezett egy olyan kapaszkodót, aminek a segítségével fel lehet mászni a falon. Itt is ugyan át kellett ugrani a lávát, de itt valamivel könyebbnek ígérkezett. Ezt Merix kiáltozva elmondta nekünk, amire én és Verna is odasereglettünk, de rájöttünk, hogy ebben igazából Belfegor a király. Ezért a piramis másik oldalán lévő Villám azt mondta Belfegornak, hogy hagyja a kallantyúkat, mivel valószínűleg újra gőz törne elő, ha megpróbálnánk leereszteni a lávát és menjen ugrani. Belfegor kötelességtudóan ment a végzete fele.
Gyakorlatilag helyből átugorta, de elsőre nem tudott jól megkapaszkodni, ezért nem indult el felfelé azonnak, csak miután összeszedte magát, akkor azonban azonnal felért a tetejére. A tetőn kis ötször öt lábas lyukát lát, amihez odalépve látott egy aknát, amibe le lehet ereszkedni, de az akna falában még lávamaradványok voltak. Miután látta Belfegor, hogy itt azért nem jó lemászni. Ezért lekiáltva elmondta mit lát. Villám szerint Vernát kell feljutatni a tetőre, hogy körülnézzen. Én azt javasoltam, hogy vegye a vállára Vernát Belfegor és egyszerűen sételjon fel. Ez meg is történt és Verna azonnal észrevette a kis sorskockát a jobb alsó sarokban. Benyomva azt a kezébe került az eredeti sorskocka. Ezek után a továbblépés előtt Merix húzott kártyát. Ő is kihúzta a Nazzod által kihúzott tizenegyest, így ő maradt ki a negyedik hajó játékából.
A hajón hat szobor talapzaton állt egy középen elhelyezett ketrec körül. A ketrecben egy nyitott láda áll kulccsal a belsejében. A ketrecen egy pergamen van. Én odaléptem és elolvastam a pergament. „Válaszoljatok helyesen az isteni kérdésekre, hogy elnyerjétek Aureon kegyelméből a sorskockát.” Verna odalépett az egyik szoborhoz, közben észrevette, hogy a kerecen egy hatalmas lakat van, amit hat kulcs nyit. A szobor talapzatán a következő sorok álltak: „Fog meg az isten egy-egy kezét és ha készen vagy érintsd meg az isten szemét.” Emellett egy szemszimbólum is látható volt rajta. Nazzod ugyanazt tapasztalta a másik talapzaton. A szobor és a ketrecek mögött jóval egy betűkkel telehintett területt helyezkedett el, ahol a betűk egy-egy ötször öt lábas négyetben helyezkedtek el 8x8-as táblaként. Emögött Aureon szobra állt egy talapzaton. Mind a hat Aureon szobor egyik kezében egy penna, a másik kezében egy pergamen volt. A hátsó kezében egy láda volt. Én odamentem a sakktáblához követve Villámot. Nazzod közben az ő egyszerű módján értelmezve a szöveget megfogta a két kezét a szobornak majd a fejével megérintette a szobor szemét. Nagyon csodálkozott, amikor semmi sem történt. Verna rájött, hogy inkább a két kéz fogása mellett a lábával kellene megérintenie a szem szimbólumot. Így is tett. Úgy látta, mintha megelevenedne a szobor, aki hozzászólt. Későbbi zavaros elmondása alapján azt kérdezte a szobor, hogy két ház közül melyiknek címerében a sárkány, ő ezt nem tudta, de mivel azonnal válaszolni kellett megfogta a jobbat. Szerencséje nem hagyta el, mert kinyílt a talapzaton egy rekesz benne egy kulccsal. Gyorsan el is kiáltotta magát, hogy ne nyúljon hozzá senki, mert kérdez a szobor és ő is csak véletlenül találta el. Nazzod szerencsére közben csak odáig jutott, hogy a másik szemével próbálkozzon a szobron, így neki nem sikerült. Odahívta tehát Villámot, hogy ő válasszoljon a kérdésekre. Villám közben észrevett és elolvasott egy feliratott a sakktáblánál, ami így szólt: „Sorold fel Breland öt dicsőséges uralkodóját, hogy Aureon kegyelméből megszerezd a sorskockát. Lóugrással járj. Vigyázz hová lépsz!”. Miután Villám ezt felsorolta nekünk, Nazzoddal elkezdtük megfejteni a sakktáblát. Villám hátrament és megfogta a szobrot. „Mikör tört ki az utolsó háború? 894 v. 896. Válaszolj azonnal. Előbbit választotta és igaza lett. Újabb kulcs jelent meg. Verna közben megnézte a lakatot és megállapította, hogy ez egy mestermunka és hat különböző kulcs kell hozzá.
Villám folytatta a tudásversenyt. „Hol székel a vastanács?” Elsőre nem találta el, de legyőzte a kezén átfutó villámot, ami azonban megsebezte kissé (1 HP). Másodjára már nem tévesztette el. Jó tanulási módszer, nem mondom. A következő kérdés „Mi a a durzagon? Pokolfajzat vagy sárkányfatyja?” Sárkányfatyat gondolt, de megint tévedett, de legyőzte a villámot (1 HP). Másodjára ismét ment neki. Ha ha. „Hol van-e az üvegfensík?” Végre jól találta el Morlendt. „Melyik isten hívei örvendeznek terendor 15-én? Dol Arrah vagy Boldrei.” Ő Boldreit mondta, de kiderült számára is, hogy Dol Arrah a megoldás. Mindenesetre a villámot megint legyőzte (1 HP).
Meglett mind a hat kulcs. Mivel Belfegor nem igazán tudta megkülönböztetni a zárakat Verna visszament a lakathoz és Belfegor fizikai segítégével simán kinyotta a ketrecet. A megszerzett kulcs Verna szerint pont beleillik az utolsó szobor által fogott ládába. Ezért Belfegor kezébe adtuk, hogy majd akkor ő fogja kinyitni, amikor irányításunkkal lóugrásban kibetűzi a sakktáblán az öt uralkodót sorrendben. Merix irányította Belfegor ugrándozását.
Amikor ráugrott Belfegor az utolsó betűre, a láda kipattant a szobor kezében. A ládához lépve Belfegor egy kulcsjukat és egy derengést vesz észre. Tanácstalanságát Villám határozottsága oldotta fel: „Dugd be a kulcsot!”. Bedugta, a derengés kihunyt és előtűnt a sorskocka, amit kivett.
A következő kártyát megint én húztam. A „Halász zsákmánya” áldást sikerült, amivel a következő próba megoldásához kaptunk még három percet. Ekkor már Merix is ott voltés egyszerre repültünk az ötödik hajóra.
Alicia ir’Degard tollából