039. alkalom – Villám parti
Zordan a pokolkutyafajzat halála. Megérkezés a Callestan negyedbe.
Játék valós időpontja: 2011. 03. 30.
Helyszín:
Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)
Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)
Aktív karakterek: Belfegor (barbár-harcos), Alícia (Aasterinian sárkányisten papja), Villám Skoradalavan (wizard), Verna (rogue), Nazzod (druid), Merix (warlock)
YK 1000, Therendor (III.) hó, 12. nap
Egy kis arénába vezettek be minket. Gyorsan próbáltam felmérni a terepet, hogy hol találok egy kis menedéket, ha pl. pont engem szeretne megrohamozni a vörös ork. Sajnos a hátsó falnál nem maradhattunk mert lándzsákkal ösztökéltek minket előrébb. De szerencsére így is volt a porondon egy-két gyakorló bábu. Én az egyik mögé behúzódtam.
A másik oldalon is nyílt az ajtó: Zordant is bevezették. Érdekes módon nem a hírhedt ostorát tartotta a kezében hanem egy handzsárt. De az ostora is ott figyelt az övében. Ezen felül egy csillogó-villogó sodronyinget viselt és volt egy varázsital is az övében.
Zordan a kis aréna feléig előrejött és csak a jelre várt. Nem látszott rajta, mintha meg lenne ijedve. Na de majd megismeri Varrax késői tanítványának hatalmát. Egy kissé még sajgott az oldalam - a tűzkutya lehelését meg nem volt idő meggyógyítani – de elszántam magam: nekünk KELL győznünk.
GONGGGGG!
Sárkányjegyem erejét is felhasználva nevemhez méltóan villámgyorsan cselekedtem és ellenállhatatlan kacagó görcsbe szerettem volna rántani a büdös orkot. De sajnos ellenállt varázslatomnak (OOC: csak annak köszönhette, hogy valójában nem is humanoid volt). De érezhette, nem sokon múlott, hogy azonnal el nem dőlt a csata. Vérbe forgó szemekkel felém rohant. Szerencsére Belfegor a segítségemre sietett és elgáncsolta, majd még egy jó nagyot húzott is rá (-11 hp). Nazzod idézni kezdett, majd sorra peregtek le a varázslatok Zordanról (Merix gyöngyének Commadja, majd Alícia Hold personja). Alícia reflexeit most nem turbózat fel Aasterinian, amit hangos „Anyád Aasterinian” felkiáltással torolt meg a ártfogolt. Verna kissé bizonytalannak tűnt, majd mikor összeszedte magát ütött egy nagy mellét.
Láttam, hogy nem kockáztathatom meg, hogy itt maradjak mellette, ezért hátrébb húzódtam. Úgy látszik teljesen megrémült tőlem, mert félelmet nem ismerve megpróbált felállni és utánam vetni magát. Szerencsére Belfegor kritikus ütése (AoO: -31 (Σ:-42) hp; ½ HP) megtörte lendületét. Elbizonytalanodását Verna is kihasználta és hátba döfte (AoO: -9 (Σ:-51) hp). Sajnos Belfegor másodjára már nem tudta elgáncsolni. Nazzod óriásborza nem tudta megsebesíteni, mivel a páncél alatt még kemény bőre is védte. Az is kiderült, hogy körbevenni sem lehet, mert mindig megérezte a hátulról érkező támadásokat. Merix szokásos mellétrafálása után Alícia felismerte, hogy nem is humanoid lénnyel állunk szemben.
Látva, hogy már alig tántorog beleeresztettem 2 mágikus lövedéket (-8 (Σ:-59) hp) és erre összeesett. Ipharat az arénák jól ismert jelével mutatta, hogy „Mortassa grai” - Halál reá. Nazzod idézett állatkája teljesítette is a parancsot. Ekkor beigazolódott Alícia megérzése és Zordan teste egy óriási pokolkutyává alakult vissza. Ha igaz volt Rowerol története a gyilkos pokolkutyáról, akkor íme az elkövető! Ha igaz volt!!!
Ipharat felajánlotta, hogy a korábban „szerzett” drágaköveken felül egy tárgyát megtarthatjuk. A mágikus páncél ill. a mágikus kard között hezitáltunk, végül 3-2 arányban (az én szavazatommal) a handzsár nyert. (A franc se akarta, hogy Merix kapjon valami csili-vili páncélt, mikor engem megvédeni úgyse tud. Neki jó a büdös páncél is. Remélem, Belfi majd jól forgatja ezt a halálos fegyvert.)
Előbb Verna, majd jómagam is próbáltuk rábeszélni Ipharatot, hogy Zordan erszénye is minket illet, de hasztalan. Talán Alíciának több esélye lett volna, de ő nem alacsonyodott le egy gengszetvezérrel történő alkudozásig. Legalább annyit sikerült elérnünk, hogy Zordan testét – „Corpossa delessa” Corpus delicti = bűnjel – magunkkal vihetjük.
Erwethean vezetésével elindultunk a felszín irányába. Patrick is velünk tartott. Az elf elég jól ismerte a sharni katakombák járatait, biztosan vezetett minket a végtelen útvesztőn keresztül. Csak egy alkalommal ütköztünk kisebb akadályba: 4 szörnypatkány (horrid rat) rontott ránk. Nazzod ismerte ezeket a teremtményeket, de már kiment a fejéből az ellenük alkalmazandó jó harcmodor. (Történelem óra: a horrid állatokat a Gatekeeperek hozták létre Dire allatokból sok-sok évvel ezelőtt: az aberrációk ellen harcban egyik fő fegyverük voltak.)
Az első lény Erwethean-re vetette magát és savas harapásával komolyan meg is sebesítette. Verna most összeszedte bátorságát és előrerontott. Csapásán jót cincogtak az acsarkodó patkányok (-1 hp), és cserébe olyan savas marásokkal kínálták meg (-12, -6 hp), mint annak a rendje. De szerencsére vele volt a suttogók szokásos szerencséje (és a megbízható csapattársak) és így megúszta a hősködést. A csata során kiderült, hogy veszélyes ellenfelek ezek a patik, de egy jóforma kardcsapást ill. warlock-löketet már nem bírnak ki (HP-juk kb. 6-8). Nazzod megmutatta, hogy kell transzba ejteni az ilyen és hasonló vadállatokat (L2 druid spell: Animal trance), de azt sajnos már elfelejtette, hogy mit tanított neki Rurkh: ez a transzbaeső varázslat azonnal megtörik, ha közvetlen fenyegetés vagy támadás éri a tarnszba esett állatokat. Úgyhogy a transz jött és ment. De Belfegor csapásai ill. Merix lövései alatt 3 patkány elhullott, a negyedik meg elmnenekült.
3 óra alatt értünk el Lower Durába, a Callestan Districtbe. Hát ez ritka szar egy környék. Csavargók, gyanús külsejű alakok mindenhol. Itt ugyan nem kell attól tartanunk, hogy igazoltatna minket a városi őrség. Dolom őrmesterék le se merik tolni ide a képüket.
A Patrick-ék által előkészített Safe House egy igencsak lepukkant csehó volt: Fogadó a törött korsóhoz. De hát ezzel kellett beérnünk.
Bevackoltuk magunkat, majd extenzív vita alakul ki arról, mi legyen a következő lépés. Nagyon sokat agyaltunk, kisebb jelentősségű dolgok is lehetnek fontosak (pl. ismert-e Sharn-szerte, hogy rabok szöktek ki Lak’tukból? Ha igen, akkor az is köztudomású-e, hogy kik voltak azok?)
Amit eldöntöttünk:
Verna mindenféle kapcsolatai révén megpróbálja kideríteni, hogy mi van a főinspektorral. (Ezt a vonalat nem akarjuk felégetni, mert azt feltételezzük, hogy ha a főinspektor totál az ellenségünk, akkor simán kinyírathatott volna minket az ogre őrökkel Lak’tukban. Inkább azt feltételezzük, hogy ő úgy tudja, hogy az akció valami miatt félresikerült, vagy hogy úgy tudja minden rendben van. (félretájékoztatták, nem tájékoztatták, nem volt rá ideje, stb.))
Az elf nyomozó gyanús, azzal nem nagyon akarunk foglalkozni.
Ha a főinspektor itt van Sharnban; akkor valószínűleg valami titkosügynökös akcióba szeretnénk fogni, vagyis pl. megüzenjük neki valahogy (nem személyesen), hogy kint vagyunk, infókkal is rendelkezünk, de azt csak akkor adjuk át, ha pl. 2 napon belül rehabilitálnak minket és indulhatunk a próbán. Ne keressen minket, majd mi jelentkezünk…
Ha a főinspektor elvileg nem halt meg csak nincs itt, akkor valahogy majd megpróbálunk hasonló tartalmú üzenetet eljuttatni neki (pl. Sivis ház segítségével). De a titkos akciónkat még nem felfedve.
Ha a főinspektor meghalt, akkor valószínűleg megpróbálnánk a királyi citadellával valahogyan kapcsolatot keresni (pl. Verna ismerőse segíthetne, hogy hol kit kell keresni…)
Ha totál semmit sem sikerül kiderítenünk, akkor valószínűleg a Sivis házhoz fogunk fordulni, mert a próbán mindenképpen szeretnénk indulni. (De egyéb régi kapcsolataink is szóba jöhetnek: Jebbedo, Abelard atya)
Gurcsák bíró megkeresését első körben kihagyjuk, nehogy bevágjon minket a dutyiba míg ő tisztázza a dolgokat.
A Tarkanan ház féle vonalat is újra szeretnénk tárgyalni, mert arra nem nagyon hajlik a csapat, hogy mi állandóan minden lépésünkről beszámoljunk, és szolgai módon minden parancsot teljesítsünk (hacsak ki nem derül, hogy itt az orgyilkos klán álca mögött van valami kevésbé dark rejtett vonal is van).
Villám Skoradalavan