032. alkalom – Villám parti
Szökésre készülünk Vhogtaakkal 2. rész
Játék valós időpontja: 2011. 01. 26.
Helyszín:
Jelen vannak: Attila (DM), Sanci, Nándi, Varga Peti, Varga Viktor, Nigel
Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)
Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)
Aktív karakterek: Belfegor (barbár-harcos), Alicia ir'Degard (Aasterinian sárkányisten papja), Villám Skoradalavan (wizard), Verna (thief), Nazzod (druid), Merix (warlock)
YK 1000, Olarune (II.) hó, 25. nap, este/éjjel
Mielőtt Imsh elzavart volna minket aludni még sikerült megosztani a többiekkel abbéli aggályomat, hogy Cannith ház dolgozói ill. ogre őrök halála esetén már nagyon nehéz lesz tisztára mosni a nevünket.
Verna azt is kiszúrta, hogy a kis halfling helyett most egy zöld irosh-beli elf pofát állítottak ránk.
Sstrra gratraahra… (sárkány tervez…) adalékokat szedtünk még össze:
- a mágikus kék billogot Merix nem tudja eltüntetni a fejéről, hiába alakul át
- Vhogtaaknak van egy menekülő/elbújó helye a Cogsban, annál a goblin törzsnél, melynek sámánja volt mielőtt dutyiba került volna: ez még a scry ellen is védett hely, ahol a mágikus billogot is le tudják szedni
- Vhogtaak búvóhelyén mi nem sokáig maradhatunk, mivel nagyon feltűnőek leszünk a sok goblin között, és a goblinok hosszan tartó lojalitására se nagyon számíthatunk. (pl. ha vérdíjat tűznek ki a fejünkre, könnyen akadhat egy pénzéhes goblin, aki beárul minket) Valószínűleg az a legjobb ha leszedetjük a billogot és már állunk is tovább. Gnussuuma fruutur soss rrassgrattass. (Jobb félni mint megijedni.)
- A Cogs-ba a felszínről lifttel érkeztünk le, melyet őrök védtek. Vhogtaak haverjai ellenszolgáltatás fejében feljuttathatnak minket a felszínre titkos járatokon keresztül.
- A kiszabadulás előtt még megállhatnánk az utolsó teremben, hogy a ruháinkat visszaszerezzük (bár szerintem ha invis. gömbben kijutunk a goblinokhoz, ruhát majd csak szerzünk valahogy).
- Az ogrék chain shirt páncélban vannak, fegyverük kétkezes bunkó.
- A 4 és 5. teremben 4 irosh teljesít szolgálatot.
- Vhogtaak testvére Inara feltehetően tolvaj. Jó eséllyel még él, mivel Vhogtaak időről időre Zordan engedélyével titkokban meglátogathatja és legutóbb még kutya baja sem volt. (Beszállhat az utolsó csatába…)
Miután a részleteket átgondoltuk, szavazást rendeztünk, hogy a Káosz Galaktika fedőnevű, tűzlények betörésére alapuló verziót vagy a saját erőnkön és a meglepetésen alapuló megoldást (alias Brute Force) válasszuk. A Káosz Galaktikát a csapatból csak Merix támogatta (és persze Vhogtaak), úgyhogy a másik verziót kezdtük finomítani. Személy szerint én is a Brute Force-os kitörést támogattam, de olyan feltétellel, hogy mindent elkövetünk a Cannith-osok és az ogrék életben tartása érdekében.
Brute Force akció rövid, elképzelt leírása:
- Meglepetésszerű támadással kiiktatjuk a rakodóban lévő 2 ogre-t és pokolkutyáikat (csöndgömb a 4. és 5. terem között (Verna) ill. a kapunál (Alicia)).
- A nagy kaput kívülről rájuk zárjuk.
- Kiszabadítjuk Inara-t a magánzárkájából. (itt egy ogre + pokolkutya van) (Csöndgömb a 3. és 4. terem között (Vhogtaak kőre castolt)
- Silence biztosítása az 1. teremben (így a piehnő ogre őrséggel (min. 2 ogre + kutyák) egyáltalán nem kell megküzdeni): az én Silence gömbömben megszerezzük a ruhánkat, átöltözünk és lerakok egy követ a 2. teremhez vezető járat elé. Majd odaállok a kijárathoz. Távolról újabb Silence az általam lerakott kőre (Vhogtaak), a másik Silence fedezékéből; majd a 2. Vhogtaak Silence kő felcserélése az elsőre (hogy azt vigyük magunkkal, ami újabb – tovább tart).
- A főbejáratnál őrködő (ogre + pokolkutya) lerohanása (Vhogtaak 2. Silence kövével+ Knock-kal)
- Ha kész vagyunk, akkor Invis sphere-ben (Vhogtaak), Silence-ben és Pass without traceben (Vhogtaak + Nazzod) húzunk a goblin törzs rejtekhelyére.
A Brute Force megoldáshoz nyilvánvalóan jelentős segítséget kell kérnünk Patrick-től. Az alábbi wish list került gyorsan felsorolásra első menetben:
- hamis személyi okmányok mindenkinek
- egy második safe house biztosítása (ide fogunk átköltözni a goblinoktól)
- fegyverek
- tudják meg hol lakik Gurcsák bíró (ez nagyon veszélyes lehet, mert a Tarkanan ház még nem biztos, hogy tudja, mi ártatlanok vagyunk.)
Imsh takarodót fújt. Bár a következő nap nagyon kedvező lett volna a szökésre (Zordan nem tartózkodott Lak’tukban), de még nem volt teljesen kész a haditerv és a Tarkanan ház sem készítette elő nekünk a terepet, ezért még maradnunk kellett. Alicia és Merix már azon törte a fejét, hogy másnap éjszaka, miképp vészelik át a Grimsh-légyottot.
YK 1000, Olarune (II.) hó, 26. nap
Patrick követétől (öntőmesternek álcázza magát) hamis személyi okmányokat, safe house-t és esetleg egy-két tőrt kértem. Azt ígérte utánanéz miben mikorra tudnak segíteni.
A szökéshez 4 fontos problémát kellett megoldanunk. Ezt a napot arra szántuk, hogy felmérjük ezek közül hányat tudnánk egyszerre megvalósítani.
- Vhogtaak a 8-as Öntödéből a meglepetésszerű támadás előtt át kell hogy jöjjön a 4. terembe. Erre azt találtuk ki, hogy valaki - pl. az utánunk settenkedő zöld irosh-beli elf - kap egy nagy pofont Belfegortól (esetleg Merix betegséget színlel), majd Belfegor áthívja Vhogtaakot.
- Úgy kell intézni, hogy a rajtaütés pillanatában a csapat minden tagja a 4-es teremben legyen. Úgy láttuk amennyiben figyelünk erre, ez gond nélkül megoldható.
- A támadásnak akkor kell megindulnia, mikor az árutelepről (5. terem) épp nem tart senki a rakodóba (4. terem) és legalább 1 percünk lesz az akció kivitelezésére (Verna fog egy csöndgömbben a rakodó és az árutelep közötti szűk folyosón állni; a rakodóból pedig már mi nem fogjuk kiengedni a népeket. Egész napos figyelés után az derült ki, hogy minden 5 percben lehet általában találni 1-et, ami nekünk pont jó lenne.
- Meg szerettük volna osztani az ogrékat és elcsalni egyet a kaputól, de azt láttuk, hogy ha esetleg sikerülne is, akkor sem tudnánk akkorra időzíteni ezt, amikor a másik 3 feltétel egyszerre adott. Erről tehát lemondtunk.
Az alábbi fontos részleteket figyeltük még meg:
- a 3. és 4. terem közötti kaput őrző ogrék és pokolkutyák mindig a kapunál tartózkodnak. Az egyik ogre nyakában lóg a kulcs, a kapu nap közben be van zárva. A kaputól nem nagyon lehet őket elmozdítani.
A kapu olyan erős, hogy valószínűleg még az ogrék sem tudják kiszakítani, vagyis ha a zárat elrontjuk, úgy elég komoly ideig nem fognak tudni kiszabadulni.
- A 4-es teremben van egy oldaljárat, melyet egy kapu zár le, melyhez csak a Cannith házasoknak van kulcsa (szerszámokat, eszközöket tarthatnak itt.) Ebbe az oldaljáratba tereljük majd be a támadás pillanatában a rakodóban tartózkodó rabokat/Cannithosokat.
Este Merix és Alicia nagy hancúrt rendeztek a pokrócok alatt és mikor Imsh jött, hogy Aliciát Grimsh sártába vezesse, valójában már Merix volt az. Pár perc múlva pucéron menekült vissza a táborba Alicia-Merix és csak utólag sikerült összeraknunk mi isi történt. Grimsh szó szerint martabissa harpurus (bakot lőtt), ugyanis mikor letépte Alicia-Merrix ruháját nagy meghökkenéssel azt vette észre, hogy a kis bozontban egy tisztes férfiszerszám is lapul… Jó ötlet volt Merixtől.
YK 1000, Olarune (II.) hó, 27. nap
Másnap reggelre már az egész tábor az undorító Alicián köszörülte a nyelvét és Belfegor korábbi hódítása innentől kezdve igencsak rossz fényt vetett rá.
A csapat viszont Druare fissus toortuss uun drumm (két legyet ütött egy csapásra). Azon kívül, hogy így az Aliciát állandóan zaklató kemény legények érdeklődése lelohadt, arra is született egy magyarázat – mint arra Verna rámutatott – hogy miért lett öngyilkos azon az emlékezetes éjszakán Burk J.
Patricktől megjött a válasz, hogy mit mikorra tudnak megszerezni/becsempészni:
- tőr(öke)t tudnak hozni; mondjuk meg, hogy mennyi kell és bent elrejtik nekünk
- a papírok elintézéséhez 1 hét kell
- a biztonságos búvóhely előkészítése a legnehezebb – 10 napot igényel
Mondtam, hogy siessenek, amennyire tudnak és még egy dolgot kértem: háromszínű homokot (Color Spray komponens).
Nap közben odajött Belfegor és érdeklődött, hogy mi ez a történet Aliciával, mert rühes kutyaként tekintenek rá a többiek. Nem örült a Merix féle történetnek, de legalább megértette a háta mögötti sutyorgást és vihogást.
Cserébe ő meg elárulta, hogy az az elf aki követ minket valószínűleg Garret embere. Megkértük, hogy vegye el a kedvét az utánunk történő nyomozástól. Ezt meg is oldotta Belfegor.
Azt is elmondtuk még, mit tervezünk és hogy ő abban tudna legtöbbet segíteni, ha kiderítené, mikor lesz távol legközelebb Zordan. Ezt Vhogtaak is megpróbálja kideríteni, de valószínűleg Belfegor hamarabb sikerrel jár.
Elkezdtük teljes részletességgel megtervezni a támadást és minden épkézláb gondolatot hozzátenni. Íme a legfontosabbak:
- Ogrék ájult hulláját kihúzzuk a kapun kívülre, nehogy a népharagba belehalljanak
- Cannith házasokat esetleg szintén kimentjük (vagy csak őket a 4-es terem oldaljáratába betereljük a kapu mögé)
- Eldönteni a börtöntöltelékektől kérünk-e segítséget? - szvsz ne (max. 1 logoshtól: ha van egy jobb szándékú logosh a 4-5 teremben (Belfegor kipuhatolhatná), esetleg őt bevehetnénk.)
- Nazzod Shillelagh varázslata is hasznos lehetne…, vagy a Produce flame…
- Van egy elrejtett bunkónk valahol, jó lehet még az valamire?
- Mi a biztosíték arra, hogy a goblinok nem vernek le minket?
- Ha már elkezdtünk mindenfélét kérni a Tarkanan háztól, akkor ne szerénykedjünk, újabb ötletek:
Ø bikacsök Vernának (lehet Inarának is az kéne)
Ø álkulcs a zár tönkretételéhez
Ø pénz a goblinoknak a felkalauzolásért
Ø mage armor potion(s)
Ø egyéb olcsó potions?
Ø Cure light wounds wand/scrolls/potions
Ø papírdarab nekem (Weapon shift komponens)
Ø parittyák + bullets
Ø esetleg valami támadó wand nekem…
Ø Backbiter focus nekem (dagger)
Ø friss bogyók (goodberry spellhez)
Ø (tudják meg hol lakik Gurcsák bíró - ez nagyon veszélyes lehet, mert a Tarkanan ház még nem biztos, hogy tudja, mi ártatlanok vagyunk)
Ø egyéb ötlet???
A meglepetés támadás első 3 körét momentumról momentumra megbeszéltük és mindenki memorizálta a saját szerepét. (részeletes leírást ld. egy külön fájlban)
Villám Skoradalavan
Ötletek, elvarratlan szálak
- Garret figyeltetett minket...
- Akkor milyen ürüggyel fogjuk áthívni pontosan Vhogtaakot?
- Vhogtaak ért a mérgekhez!!! (fegyverméreg???)
- Tarkanan safe house elvileg Therendor (III. hó) 8-tól lesz elérhető.
- Vigor spells (wandon is jó lenne)
- Gurcsák bíró még nem zárta le a nyomozást…
- 2-en tudnak ártatlanságunkról biztosan: Irvor Rowerol; Tianel Urien
- Breland, Zilargo, Korranberg térképet szerezni
- Ki is Jebbedo valójában?
- Ihran atya félmondata: „Hát elkezdődött….”
- Lángszellő jóslata:
„Két feneved vetélkedése hoz pusztulást;
A Morgrave Egyetem elenyész örökre;
A végzet a Jegyet hordozókat hívja;
Kiknek pokolra kell szállni;
Hogy a magasba emeltessenek.”
Személyek
CSAPATNAK FONTOS
CSAPATNAK NEM FONTOS
Megismert helyek, események
CSAPATNAK FONTOS
- Sharn, Cogs - Vhogtaak goblin sámán törzsének lakóhelye
CSAPATNAK NEM FONTOS
HOUSE RULES
- Hangutánzás – Perfrom (Act) skillel történik