032. alkalom – Villám parti

Szökésre készülünk Vhogtaakkal 2. rész

 

Játék valós időpontja: 2011. 01. 26.

Helyszín: Varga Viktor – Bp., Kunigunda u.

Jelen vannak: Attila (DM), Sanci, Nándi, Varga Peti, Varga Viktor, Nigel

 

Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)

Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)

Aktív karakterek: Belfegor (barbár-harcos), Alicia ir'Degard (Aasterinian sárkányisten papja), Villám Skoradalavan (wizard), Verna (thief), Nazzod (druid), Merix (warlock)

 

YK 1000, Olarune (II.) hó, 25. nap, este/éjjel

 

Mielőtt Imsh elzavart volna minket aludni még sikerült megosztani a többiekkel abbéli aggályomat, hogy Cannith ház dolgozói ill. ogre őrök halála esetén már nagyon nehéz lesz tisztára mosni a nevünket.

 

Verna azt is kiszúrta, hogy a kis halfling helyett most egy zöld irosh-beli elf pofát állítottak ránk.

 

Sstrra gratraahra… (sárkány tervez…) adalékokat szedtünk még össze:

  • a mágikus kék billogot Merix nem tudja eltüntetni a fejéről, hiába alakul át
  • Vhogtaaknak van egy menekülő/elbújó helye a Cogsban, annál a goblin törzsnél, melynek sámánja volt mielőtt dutyiba került volna: ez még a scry ellen is védett hely, ahol a mágikus billogot is le tudják szedni
  • Vhogtaak búvóhelyén mi nem sokáig maradhatunk, mivel nagyon feltűnőek leszünk a sok goblin között, és a goblinok hosszan tartó lojalitására se nagyon számíthatunk. (pl. ha vérdíjat tűznek ki a fejünkre, könnyen akadhat egy pénzéhes goblin, aki beárul minket) Valószínűleg az a legjobb ha leszedetjük a billogot és már állunk is tovább. Gnussuuma fruutur soss rrassgrattass. (Jobb félni mint megijedni.)
  • A Cogs-ba a felszínről lifttel érkeztünk le, melyet őrök védtek. Vhogtaak haverjai ellenszolgáltatás fejében feljuttathatnak minket a felszínre titkos járatokon keresztül.
  • A kiszabadulás előtt még megállhatnánk az utolsó teremben, hogy a ruháinkat visszaszerezzük (bár szerintem ha invis. gömbben kijutunk a goblinokhoz, ruhát majd csak szerzünk valahogy).
  • Az ogrék chain shirt páncélban vannak, fegyverük kétkezes bunkó.
  • A 4 és 5. teremben 4 irosh teljesít szolgálatot.
  • Vhogtaak testvére Inara feltehetően tolvaj. Jó eséllyel még él, mivel Vhogtaak időről időre Zordan engedélyével titkokban meglátogathatja és legutóbb még kutya baja sem volt. (Beszállhat az utolsó csatába…)

 

Miután a részleteket átgondoltuk, szavazást rendeztünk, hogy a Káosz Galaktika fedőnevű, tűzlények betörésére alapuló verziót vagy a saját erőnkön és a meglepetésen alapuló megoldást (alias Brute Force) válasszuk. A Káosz Galaktikát a csapatból csak Merix támogatta (és persze Vhogtaak), úgyhogy a másik verziót kezdtük finomítani. Személy szerint én is a Brute Force-os kitörést támogattam, de olyan feltétellel, hogy mindent elkövetünk a Cannith-osok és az ogrék életben tartása érdekében.

Brute Force akció rövid, elképzelt leírása:

  1. Meglepetésszerű támadással kiiktatjuk a rakodóban lévő 2 ogre-t és pokolkutyáikat (csöndgömb a 4. és 5. terem között (Verna) ill. a kapunál (Alicia)).
  2. A nagy kaput kívülről rájuk zárjuk.
  3. Kiszabadítjuk Inara-t a magánzárkájából. (itt egy ogre + pokolkutya van) (Csöndgömb a 3. és 4. terem között (Vhogtaak kőre castolt)
  4. Silence biztosítása az 1. teremben (így a piehnő ogre őrséggel (min. 2 ogre + kutyák) egyáltalán nem kell megküzdeni): az én Silence gömbömben megszerezzük a ruhánkat, átöltözünk és lerakok egy követ a 2. teremhez vezető járat elé. Majd odaállok a kijárathoz. Távolról újabb Silence az általam lerakott kőre (Vhogtaak), a másik Silence fedezékéből; majd a 2. Vhogtaak Silence kő felcserélése az elsőre (hogy azt vigyük magunkkal, ami újabb – tovább tart).
  5. A főbejáratnál őrködő (ogre + pokolkutya) lerohanása (Vhogtaak 2. Silence kövével+ Knock-kal)
  6. Ha kész vagyunk, akkor Invis sphere-ben (Vhogtaak), Silence-ben és Pass without traceben (Vhogtaak + Nazzod) húzunk a goblin törzs rejtekhelyére.

 

A Brute Force megoldáshoz nyilvánvalóan jelentős segítséget kell kérnünk Patrick-től. Az alábbi wish list került gyorsan felsorolásra első menetben:

  • hamis személyi okmányok mindenkinek
  • egy második safe house biztosítása (ide fogunk átköltözni a goblinoktól)
  • fegyverek
  • tudják meg hol lakik Gurcsák bíró (ez nagyon veszélyes lehet, mert a Tarkanan ház még nem biztos, hogy tudja, mi ártatlanok vagyunk.)

 

Imsh takarodót fújt. Bár a következő nap nagyon kedvező lett volna a szökésre (Zordan nem tartózkodott Lak’tukban), de még nem volt teljesen kész a haditerv és a Tarkanan ház sem készítette elő nekünk a terepet, ezért még maradnunk kellett. Alicia és Merix már azon törte a fejét, hogy másnap éjszaka, miképp vészelik át a Grimsh-légyottot. 

 

YK 1000, Olarune (II.) hó, 26. nap

 

Patrick követétől (öntőmesternek álcázza magát) hamis személyi okmányokat, safe house-t és esetleg egy-két tőrt kértem. Azt ígérte utánanéz miben mikorra tudnak segíteni.

A szökéshez 4 fontos problémát kellett megoldanunk. Ezt a napot arra szántuk, hogy felmérjük ezek közül hányat tudnánk egyszerre megvalósítani.

  1. Vhogtaak a 8-as Öntödéből a meglepetésszerű támadás előtt át kell hogy jöjjön a 4. terembe. Erre azt találtuk ki, hogy valaki - pl. az utánunk settenkedő zöld irosh-beli elf - kap egy nagy pofont Belfegortól (esetleg Merix betegséget színlel), majd Belfegor áthívja Vhogtaakot.
  2. Úgy kell intézni, hogy a rajtaütés pillanatában a csapat minden tagja a 4-es teremben legyen. Úgy láttuk amennyiben figyelünk erre, ez gond nélkül megoldható.
  3. A támadásnak akkor kell megindulnia, mikor az árutelepről (5. terem) épp nem tart senki a rakodóba (4. terem) és legalább 1 percünk lesz az akció kivitelezésére (Verna fog egy csöndgömbben a rakodó és az árutelep közötti szűk folyosón állni; a rakodóból pedig már mi nem fogjuk kiengedni a népeket. Egész napos figyelés után az derült ki, hogy minden 5 percben lehet általában találni 1-et, ami nekünk pont jó lenne.
  4. Meg szerettük volna osztani az ogrékat és elcsalni egyet a kaputól, de azt láttuk, hogy ha esetleg sikerülne is, akkor sem tudnánk akkorra időzíteni ezt, amikor a másik 3 feltétel egyszerre adott. Erről tehát lemondtunk.

 

Az alábbi fontos részleteket figyeltük még meg:

  • a 3. és 4. terem közötti kaput őrző ogrék és pokolkutyák mindig a kapunál tartózkodnak. Az egyik ogre nyakában lóg a kulcs, a kapu nap közben be van zárva. A kaputól nem nagyon lehet őket elmozdítani.

A kapu olyan erős, hogy valószínűleg még az ogrék sem tudják kiszakítani, vagyis ha a zárat elrontjuk, úgy elég komoly ideig nem fognak tudni kiszabadulni.

  • A 4-es teremben van egy oldaljárat, melyet egy kapu zár le, melyhez csak a Cannith házasoknak van kulcsa (szerszámokat, eszközöket tarthatnak itt.) Ebbe az oldaljáratba tereljük majd be a támadás pillanatában a rakodóban tartózkodó rabokat/Cannithosokat.

 

Este Merix és Alicia nagy hancúrt rendeztek a pokrócok alatt és mikor Imsh jött, hogy Aliciát Grimsh sártába vezesse, valójában már Merix volt az. Pár perc múlva pucéron menekült vissza a táborba Alicia-Merix és csak utólag sikerült összeraknunk mi isi történt. Grimsh szó szerint martabissa harpurus (bakot lőtt), ugyanis mikor letépte Alicia-Merrix ruháját nagy meghökkenéssel azt vette észre, hogy a kis bozontban egy tisztes férfiszerszám is lapul… Jó ötlet volt Merixtől.


YK 1000, Olarune (II.) hó, 27. nap

 

Másnap reggelre már az egész tábor az undorító Alicián köszörülte a nyelvét és Belfegor korábbi hódítása innentől kezdve igencsak rossz fényt vetett rá.

A csapat viszont Druare fissus toortuss uun drumm (két legyet ütött egy csapásra). Azon kívül, hogy így az Aliciát állandóan zaklató kemény legények érdeklődése lelohadt, arra is született egy magyarázat – mint arra Verna rámutatott – hogy miért lett öngyilkos azon az emlékezetes éjszakán Burk J.

 

Patricktől megjött a válasz, hogy mit mikorra tudnak megszerezni/becsempészni:

  • tőr(öke)t tudnak hozni; mondjuk meg, hogy mennyi kell és bent elrejtik nekünk
  • a papírok elintézéséhez 1 hét kell
  • a biztonságos búvóhely előkészítése a legnehezebb – 10 napot igényel

Mondtam, hogy siessenek, amennyire tudnak és még egy dolgot kértem: háromszínű homokot (Color Spray komponens).

 

Nap közben odajött Belfegor és érdeklődött, hogy mi ez a történet Aliciával, mert rühes kutyaként tekintenek rá a többiek. Nem örült a Merix féle történetnek, de legalább megértette a háta mögötti sutyorgást és vihogást.

Cserébe ő meg elárulta, hogy az az elf aki követ minket valószínűleg Garret embere. Megkértük, hogy vegye el a kedvét az utánunk történő nyomozástól. Ezt meg is oldotta Belfegor.

Azt is elmondtuk még, mit tervezünk és hogy ő abban tudna legtöbbet segíteni, ha kiderítené, mikor lesz távol legközelebb Zordan. Ezt Vhogtaak is megpróbálja kideríteni, de valószínűleg Belfegor hamarabb sikerrel jár.

 

Elkezdtük teljes részletességgel megtervezni a támadást és minden épkézláb gondolatot hozzátenni. Íme a legfontosabbak:

  • Ogrék ájult hulláját kihúzzuk a kapun kívülre, nehogy a népharagba belehalljanak
  • Cannith házasokat esetleg szintén kimentjük (vagy csak őket a 4-es terem oldaljáratába betereljük a kapu mögé)
  • Eldönteni a börtöntöltelékektől kérünk-e segítséget? - szvsz ne (max. 1 logoshtól: ha van egy jobb szándékú logosh a 4-5 teremben (Belfegor kipuhatolhatná), esetleg őt bevehetnénk.)
  • Nazzod Shillelagh varázslata is hasznos lehetne…, vagy a Produce flame…
  • Van egy elrejtett bunkónk valahol, jó lehet még az valamire?
  • Mi a biztosíték arra, hogy a goblinok nem vernek le minket?
  • Ha már elkezdtünk mindenfélét kérni a Tarkanan háztól, akkor ne szerénykedjünk, újabb ötletek:

Ø      bikacsök Vernának (lehet Inarának is az kéne)

Ø      álkulcs a zár tönkretételéhez

Ø      pénz a goblinoknak a felkalauzolásért

Ø      mage armor potion(s)

Ø      egyéb olcsó potions?

Ø      Cure light wounds wand/scrolls/potions

Ø      papírdarab nekem (Weapon shift komponens)

Ø      parittyák + bullets

Ø      esetleg valami támadó wand nekem…

Ø      Backbiter focus nekem (dagger)

Ø      friss bogyók (goodberry spellhez)

Ø      (tudják meg hol lakik Gurcsák bíró - ez nagyon veszélyes lehet, mert a Tarkanan ház még nem biztos, hogy tudja, mi ártatlanok vagyunk)

Ø      egyéb ötlet???

 

A meglepetés támadás első 3 körét momentumról momentumra megbeszéltük és mindenki memorizálta a saját szerepét. (részeletes leírást ld. egy külön fájlban)
 

Villám Skoradalavan

  

Ötletek, elvarratlan szálak

    • Garret figyeltetett minket...
    • Akkor milyen ürüggyel fogjuk áthívni pontosan Vhogtaakot?
    • Vhogtaak ért a mérgekhez!!! (fegyverméreg???)
    • Tarkanan safe house elvileg Therendor (III. hó) 8-tól lesz elérhető.

 

    • Vigor spells (wandon is jó lenne)
    • Gurcsák bíró még nem zárta le a nyomozást…
    • 2-en tudnak ártatlanságunkról biztosan: Irvor Rowerol; Tianel Urien

 

    • Breland, Zilargo, Korranberg térképet szerezni
    • Ki is Jebbedo valójában?
    • Ihran atya félmondata: „Hát elkezdődött….”
    • Lángszellő jóslata:

„Két feneved vetélkedése hoz pusztulást;

A Morgrave Egyetem elenyész örökre;

A végzet a Jegyet hordozókat hívja;

Kiknek pokolra kell szállni;

Hogy a magasba emeltessenek.”

  • Larrian ir’Morgrave mester ajtaja előtt 5 percet kellett várni, csak aztán mehettünk be (a Mester segédje utasított így minket…)
  • Ki is az a Tarkanan ház???
  • Milyen spelleket tanított meg nekem Varrax könyve 1 év alatt???
  • Varrax varázskönyvével lehet beszélni is (telepatikusan?)… (talán castolni is tud…) – mihez is kell pontosan Eberron dragonshard töltet?
  • Therendor (III.) 16-án lesz a Morgrave Egyetemi döntő a törzsek között. (addigra nem elég kiszabadulni, hanem az ártatlanságunkat is be kéne bizonyítani.)
  • Korranbergi Egyetemi Könyvtár Titkos Mágikus Tekercstárába szeretnénk bejutni és ott folytatni a kutatásokat Varrax varázskönyvének rejtelmeiről (20000 gp-be kerül és még valami szolgálatot is kell tennünk – Verna tudja kinek)

 

Személyek

CSAPATNAK FONTOS

  •  

 

CSAPATNAK NEM FONTOS

  •  

 

Megismert helyek, események

CSAPATNAK FONTOS

  • Sharn, Cogs - Vhogtaak goblin sámán törzsének lakóhelye

 

CSAPATNAK NEM FONTOS

  •  

 

HOUSE RULES

  • Hangutánzás – Perfrom (Act) skillel történik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eberron.blog.hu/api/trackback/id/tr852625627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása