299-303. alkalom - Aréna küzdelmek
Helyszín: jubileumi (300. alk.) 4 napos RPG weekend Dunakeszin (299-301. alk) + Üröm
május 31. + június 1 + június 2.+ június 7 + június 12
Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)
Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)
Aktív karakterek: Belfegor Bhatta’waag (half-orc férfi, Dol Dorn hívő L1 barbár-L4harcos-L2 Holy liberator (Bíbor penge)), Alicia ir’Degard (human nő, L7 Aasterinian pap), Villám Skoradalavan (whisper gnome ffi, L7 wizard), Verna Tealeaf (whisper gnome nő, L7 beguiler), Genmajsa (human ffi, L7 swordsage)
- Mesélő (VV) + Villám -
YK 1016, Nymm (VI. hó), 21. hajnal-este
Korth, Füstös Zugoly, Szabadkikötő
Belfegor és Genmajsa Azra Jaelt követve eljutnak az Arénába, megkapják két, korábban továbbjutó harcos álcáját. Nyugovóra térnek kis celláikban. A többiek Verna vezetésével visszatérnek a zilargói safe house-ba és ott pihennek le.
Éjszaka mindenki álmot lát. Az Angolnával találkozunk, az álmainkból hozott minket erre a megbeszélési helyre. HOGY CSINÁLHATJA EZT???
- Jó estét terek és idők vándorai!
Korthban vagyunk, de az utcák kihaltak. Egy magas torony tetején tartózkodunk, míg az Angolna csak egy nagy homályos árnyék a szemközti falon.
Röviden elmondja, hogy ő egy Khalastar, aki több mint 100 éve menekült el egy másik világból ide Eberronba és kb. 100 éve jött Korthba. Próbált kapcsolatba lépni velünk, az álmainkon keresztül, de eltartott egy ideig míg sikerrel járt. Az elmúlt napokban átélt látomások ill. rémálmok annak tudhatók be, hogy próbált minket elérni.
A város szerinte a vesztébe rohan, ő úgy látja a mintázat változásából.
Mi pedig a saját vérünk elől menekülünk.
De a legfontosabb, hogy egy szörnyű gonosz telepedett a városra. Ehhez kapcsolódhat a gigantikus mágikus vihar ill. a furcsa nyelveken haláluk után megszólaló halottak is. Ez a szörnyű gonosz egy konkrét személyt jelent, aki pár hónapja jelent meg Korthban. Olyan nagy a hatalma, hogy még az Angolna se mert a közelébe menni. Cyre pusztulásához hasonló kataklizma várható!
Azt ajánlja, hogy segít nekünk megtalálni a Szürke Királyt, ha előtte mi elpusztítjuk azt az ősi ellenfelét, aki nemrég érkezett a városba (egy quori spirit által megszállt egyén) és az Angolna után kutat.
Hogy a bizalmunkba férkőzzön egy korábbi üzenetét megfejti a számunkra: "11-en hajóztatok ki, de csak 4-en tértek vissza!" - Mikor a Sziklaszirt erődbe mentünk, a hajón 11en voltunk, de a hajó csak 4 fővel tért vissza. Vagyis a gyilkos is a hajón volt (ekkor mi 6-an voltunk: SL 5 fővel + Márciusz), így követhetett minket.
Arra is utal, hogy a Szürke Király lokalizálásán felül egyéb dolgokban is szívesen segítene nekünk (pl. a szupergonosz elleni küzdelemben).
Reggel furcsa érzéssel ébredünk: nagyon valós álmunk volt. Kiderül, hogy mindannyian ugyanazt álmodtuk... Vagyis nagyon úgy tűnik, az Angolna él és most már tudunk vele "beszélni" az álmainkban.
Korthi Napló hírei:
"Rajtaütöttek a Sárkánytemplom Negyed Zaklatóin
Több hete tartó erőszakos zaklatásnak vetett véget a helyi Sárkány Istenek Egyházi Közössége. Az Aasterinian híveket komolyan fenyegető és zaklató rejtélyes banda ellen eddig tehetetlen voltak a helyi rendfenntartó erők, de most a hívőkből verbuvált önkéntes milícia már várta az arcátlan támadókat. Informátorunk szerint a többségüknek sikerült elmenekülni, de állítólag foglyot is ejtettek. A Fehér Oroszlánok egyelőre nem tudták kihallgatni az elfogott elkövetőt, mivel a Sárkánytemplomok Papjai a maguk szeretnék kivallatni a panteonjuk hírnevén csorbát ejtő támadókat."
A "nem létező" Éjféli piacot ismeretlenek kirabolták
Reggel Villámék felkeresik a templomnegyedet, hogy többet megtudjanak az Aasterinian hívőket zaklató szektáról. Megtudják, hogy Dassem Ultor (Aasterinian főpapja) eltűnt, és sikerült elfogni egy támadót. Lendys templomában (igazság sárkányistene) kiderül, hogy a támadó elhalálozott, a hullát megnézheti Alicia. Tetoválás van a bal vállán: egy harcsafej. Alicia kihallgatja a hullát. Kiderül, hogy a Döglött harcsák klán tagja. A vezérük Zsíros Burek. A főhadiszállásuk egy szatócs üzlet pincéjében van a Füstös Zugolyban, a 'Pirospozsgás Kitty' kétes hírű mulató közelében.
Ezután elmennek a Szabadkikötőbe, hogy az Angolna sztoriját ellenőrizzék. Kiderül, hogy igazat mondott az Angolna. De nem Intarra volt az aki nem jött vissza a hajóval, hanem az egyik matróz, Josy. A holttestét másnap megtalálták a kunyhójában vérbe fagyva. Vagyis a gyilkos már előre tudta, hogy a hajóval megyünk a Sziklaszirt börtönbe. Megölte Josy-t és Josy-nak adta ki magát a hajón, így tudott a nyomunkban maradni.
Visszamennek az Arénába. Az első forduló már lezajlott tegnap. A második fordulóból az első kettő 12 fős csata már lezajlott. Az elsőből egy vijjogó hangú, szablyát viselő, valenari elf harcos jutott tovább ill. a szörnyi (egy jókora fekete medve).
A második tucatnyi kalandozó közül egy fehér maszkos, őrült gyorsasággal vívó kardos alak és egy félogre jutott tovább. A maszkos a félogrét is le akarta szúrni, de a szervezők közbeléptek és megakadályozták.
A harmadik tucatküzdelemben (Sötét-tó csoport - pástmester: Szürke béka félork pofa) következik Belfegor és Genmajsa. (Ooc: itt a többi játékos Belfegorék 1-1 ellenfelét személyesítették meg: Petya - gnoll ranger, Sanci - hobgoblin brute, Nándi - quori spirit által megszállt khalashtar nő psychic warrior, Marci (hiányzott) - warforged bandita)
Szabályok: nem használhatók: area spells, mozgást segítő varázslatok, teleport spells, invisibility, otiluke sphere, wall spells, elemi ellenállást adó varázslatok, max. 1 buff lehet (a többi 2 kör alatt lefoszlik). Mindenki-mindenki ellen. Ha valaki megadja magát, nem illik megölni.
Csak egy kivert bőrpáncélt kaptak a résztvevők, akik egy 90 X 130 feet átmérőjű, ovális alapterületű aréna különböző szélső pontjairól indultak. A csatatéren fegyverek ill. egyéb tárgyak (pl. ismeretlen hatású potion-ök) voltak elhelyezve.
Résztvevők: Belfi, Genmajsa, gnoll, tetovált magas kopasz human férfi, 4 karú sahuagin, izmos kopasz human férfi, hobgoblin férfi, szakállas törpe férfi (pap), karrnathi bugbear, ember nő, csatagólem, tiefling nő. És végül a 13. küzdő - a meglepetés (Szürke béka maga alá huggyozott a gyönyörtől): egy rémfarkas.
Belfegor és Genmajsa jól összedolgozva nagy nehézségek árán megnyerik a küzdelmet. Főként az összeszövetkező hobgoblin + ember nő volt rájuk veszélyes. De végül sikerült azonosítaniuk és leölniük a Quori ügynököt (ember nő). Genmajsa mintha azt érezte volna, hogy valami meg akarja szállni, de ellenállt. A küzdők észrevették, hogy amikor nagy bajban voltak, kívülről közbeavatkozott valaki (valószínűleg az Angolna), hogy győzzön a csapat. A warforged banditát az izmos ember lebirkózta és a pást közepén letartóztatta. A gnoll bírta legtovább, de végül a SL alkotta páros őt is ájultra ütötte.
Negyedik menetből egy törpe tomboló és egy lándzsás sötételf jutott tovább.
Következő (harmadik) forduló. Páros küzdelmek. Kiderül, hogy az első tucatból továbbjutott maci helyett beszáll a küzdelmekbe egy híres veterán harcos, Karrnathi legendás hős, a REMÉNY! Az a hír járja róla, hogy minden taktikához kiválóan tud alkalmazkodni.
Szabályok: 2. forduló szabályai + elmevarázslat nem használható, idézni tilos, 4 db mágikus aura lesz a páston, ezek egyszer használhatók (max. 3 körig tartanak ki). Könnyű páncél + fegyver + pajzs felszerelést adnak.
Belfegor (álnéven Gu-Rul) vs Remény: Belfegor a neves karrnathi hős ellen küzd, aki a háborúk és utána az Aréna küzdelmek nagy hérosza, a korthi népek kedvence. Belfi meglepően könnyű küzdelemben győz, a Remény halálos sebet kapott. Nagy hurrogás, Belfegor (a "kopasz") nem lesz közönségkedvenc.
Valenari elf vs sötét elf: elhúzódó csata végén győz a két karddal hadakozó vadelf.
Törpe tomboló vs. félogre: a törpe többször ügyesen kitért az őt lebirkózni szándékozó half-ogre elől és aprónként lepofozta a nagydarab mamlaszt.
Genmajsa vs álarcos harcos (21. segula): az ellenfél és Genmajsa technikája nagyon hasonló: a segula valójában egy warblade. Kemény küzdelem, idegtépően szoros csatában Genmajsa alulmarad.
A szünetben kiderül, hogy a Remény csak egy megjátszós kamuhős volt. De Szürke béka móresre akarta tanítani, ezért nem mondta el, hogy akkor is továbbjutott volna Belfegor, ha veszít.
Negyedik forduló. Csapatos küzdelem. Max. 5 fős csapatok küzdenek egymással az arénában berendezett labirintusban. A 4 eddigi továbbjutó saját csapatot alkothat. Persze a KOPASZ minket választ a társainak. 1 strategos nem harcol, hanem fentről irányítja max. 5 szavas üzenetekkel a csapatát. 6 fajta kristályból (spellt adnak a strategosnak: cure mod (KÉK), mami CL5 (LILA), tűznyíl 4d4 - Refl. for half (PIROS), bénítás 1r (FEHÉR), csapda/titkos ajtó felderítés (ZÖLD), greater heroism 1r (SÁRGA)) van elhelyezve néhány a páston. És minden strategos minden spellből 1-gyel rendelkezik az indulásnál és körönként egyet húz is.
Körönként 5 akciója van minden strategosnak. Körönként egy sebző spell és max. 1 spell /típus használható a strategos által. Az üzenetküldés is 1 akciónak számít. A bábként mozgó játékosok, csak akkor léphetnek, amikor erre jelet kapnak, de ez nem számít akciónak (1 bábu körönként 1-szer léphet: move+standard action). A 4 fős bábu csapatból 3 egy oldalról indul (de egymástól elválasztva külön kaputól), a 4. viszont az ellenséges oldalról. A strategosok felülről mindent látnak, a bábuk csak azt amit a valóságban a labirintusban érzékelnek. Áthallás nincs! Saját spellt nem lehetett használni, csak a kapott/szerzett varázstárgyakat (wands, potions). Saját invist látja a strategos.
Vannak még a páston
- szörnyek (max. 20 feet messziről vesznek észre és max. eddig követnek)
- csapdák
- titkos ajtók
- ládák (ismeretlen beltartalommal)
- 4 szféragömb (1d4 körig lehet állni benne, és addig gyógyulsz és sebezhetetlen vagy)
- egy megfejtendő kódnak 4 töredéke (megfejtés = szuper meglepetés)
A bábu-játékosok 5 fajta szerepből választhattak: harcos, íjász, tolvaj, pap, varázsló. Mindenki a saját képességeit (BAB, saves, extraordinary abilities.) használhatja, de csak a szerepe szerinti felszerelést kapja ill. a szerepének megfelelően cselekedhet.
Harcos: bármilyen páncél és fegyver, 2 cure mod. poT és csak közelre üthet.
Íjász: max közepes páncél, bármilyen ranged weapon, 1 light weapon, 1 harci állat.
Pap: max. közepes páncél, bármilyen fegyver (ranged is), könnyű pajzs, wand (cure mod. 5 charges, freedom of mvt 5 ch., hold person (DC 18) 5 ch., 1r-ig tartó greater heroism 3 ch.)
Tolvaj: light weapon, light armor, zátnyitó készlet, standard action: csapda/titkos ajtó keresés, csak ő hatástalaníthat csapdát, hátbaszúrás: 3d6, 3 töltetes invis potion (1 ch 3 körig tart).
Varázsló: nincs armor, fegyvere lehet, wand (mami (CL5) 3 ch, csapda/titkos ajtó felfedés 3 ch, csapda/titkos ajtó hatástalanítás 3 ch, grease (2r) 3 ch, burning hands (4d4) 3 ch, bull str (3r) 3 ch, haste(2r) 3 ch, slow (2r) 3 ch, mage armor (3r), 3charges)
Cél: megadásra kényszeríteni vagy ártalmatlanná tenni az ellenfél valamennyi bábuját. Aki elájul, az nem támadható, 1 körig gyógyítható, utána ha ájult marad, akkor kiesik.
Valenari elf csapat ellen küzd a Légió. Mobilitásra teszik a hangsúlyt. Verna - caster, Alicia és Belfi - papok könnyű páncélban, de jó fegyverrel, Majsa - tolvaj (túloldalról indul).
Genmajsa végig aludta a taktikai megbeszélést, de mikor egyszer véletlenül felriadt és képes volt megjegyezni, hogy milyen szerepet fog játszani - ezt persze mi nem feltételeztük róla és be is szóltunk neki többször- egyből beszólt Aliciának, mikor az nem figyelt egy pillanatra és félreértett valamit: "És még azt mondjátok én vagyok TUFA!"
A közönség nem is tudja kit fujjoljon jobban, a karrnathiak ősi ellenségeit a valenari elfeket, vagy a KOPASZT (a Remény gyilkosát) és társait.
A valenariak egy átlagos felállással jöttek (2 harcos (egy gyorsabb és egy lassabb)+ pap + tolvaj).
Szerencsére Genmajsát ki tudta navigálni Villám az ellenség gyűrűjéből, míg az ellenfél tolvaja nem tudott megszökni. Körbevettük és bár többször is láthatatlanná változott, végül elkaptuk és Belfegor kritikus ütésébe bele is halt. Nekünk is volt egy kritikus pillanatunk, amikor Alicia beszorult egy kisebb mélyedésbe (a nagy páncélos elf harcos állt elébe), de szerencsére le tudtuk bénítani, így Alicia tudott csatlakozni a többiekhez.
Miután a tolvaj fűbe harapott, egy váratlan pillanatban megrohanjuk a papot, akinek csak a nagy páncélos harcos tudott segíteni, mivel a fürge harcosuk még messze jár. Egy pillanat alatt megrendítetjük. Látva, hogy reménytelen a helyzetük, megadják magukat. (Ooc: jól is tették, mert poén kedvéért tovább játszottuk a csatát, mivel Viktor mesélő szerint kár volt megadniuk magukat (Marci játszott az ellenfél csapattal): bele is haltak volna közülük többen. Így is kész csoda, hogy idáig bírták ellenünk, valójában ez is csak azért volt, mert a csapatunk elképzelhetetlenül szerencsétleneket dobált.)
A nagy rejtélyt nem sikerült megfejteni, csak 2 töredéket tudtunk megszerezni (de az ellenfeleink se jutottak tovább):
Él lélegzettelen,
………..………,
Sose szomjas, kortya örök,
………..……………… .
Döntő. Az arénát telerakták tűzköpőkkel, melyek körönként forogtak és 3 körönként 20 feet távolságra tüzet árasztottak. Nekünk (védőknek) a főpáholy előtt a porond közepére kikötött rabnőt kell megvédenünk az aréna másik végéről induló csapattal szemben. Amíg él a fődíj (rabnő), addig 4 körönként mi kapunk egy segítő csontváz harcost, ha meghalt a csaj, akkor az ellenfél. Továbbra is tiltott volt:
- támadó area spells
- mozgást segítő varázslatok
- teleport spells
- otiluke sphere
- elemi ellenállást adó varázslatok
- szörnyidézés
- elmevarázslatok
- láthatatlanság
A döntőben az álarcosok (17. és 21. segula) + félork rangerszerű csaj (Sasha) + ork paplovag (Pusztító) ellen küzdünk, akik talán a droaami csapat tagjai, Eio'quvet barátai. A csapat ötödik tagja Che'tin, az orgyilkos tarkananos goblin. Vakítás és lassítás varázslatokkal tizedeljük az ellenséget, kiiktatjuk a sunyi goblin tolvajt és a félork íjászt, majd leverjük a lelassított harcosokat. Az 17. segulával végzünk először, egy kritikus ütésbe bele is hal. Az ork paplovag egy alávaló húzással kivégzi a fődíj-foglyot, akkor mikor már látszott, hogy nincs esélyük és megadásra szólítottuk fel őket. Ezért szörnyű bosszúnk lesúlyt rájuk: levágják őket, mint a répát. Csak Che'tin és Sasha menekül meg; a versenybírók közbelépése következtében.
A fogoly szétég, de Alicia számára kiderül, hogy ez egy changeling volt, valószínűleg, nem az eredeti célszemély (Cirinna).
10 perc mosakodási időt kapunk a nyereményünk átvétele előtt. Eközben Genmajsa értesítést kap, hogy a Vöröskesztyűsök marhára szeretnének már vele beszélni. Még egy kis leki fröccsöt is előad hirtelen a kódexük legfontosabb elveiről.
Legelőször is: "Hetente fürgyé le!!!"
Aztán kiderülnek kevésbé fontos pontok is:
- A Rendért életünket és vérünket!
- Mindig tartsd meg a szavad!
- Mindig fogadj szót a felettesednek! (Vagyis nálunk Aliciának…)
- Soha nem hagyunk bajtársat hátra!
- Fegyveredet tisztán kell tartani!
Nagy hurrogás közben a ceremónia szerint megkapjuk a 20.000 gp-s díjat (Kundarak váltó formájában) Beruk ir'Delat hercegtől, később beszélhetünk is vele a fődíj hölgyeményről.
Legfontosabb, hogy nem haragszik ránk a kisebb vérontásért. Őt az zavarja, hogy valaki elrabolta az igazi fődíj-személyt. Kiderül, hogy behozták az Arénába az emberei, de azóta az embereit sem találják, és gyanítja, hogy azok nem is az emberi voltak és nem az igazi foglyot hozták be (mivel az eredetileg nem alakváltó volt, aki az aberráns sárkányjegye miatt lett bebörtönözve). Felajánlja, hogy ha segít neki a parti kideríteni mi történt, akkor nem lesz hálátlan. (Jutalmat kapunk, esetleg a csajt is választhatjuk.)
A fogoly 8 őr által kísért hintón érkezett, akik azóta szintén eltűntek. Ha újabb infók derülnének ki, akkor a herceg gárdaőr parancsnoka a Karn a hódító fogadóba hoz majd nekünk üzenetet.
Először a palotanegyedbe megyünk és szobát bérelünk ki a Karn a hódítóban.
Ezután a csapat felkerekedik és elmegy a Rejtélyes Örvény nevű taverna-színházhoz. Ott rájöttünk, hogy ez a Phiarlan- ház színháza (bázisa). Hosszan tanakodunk, hogy bemenjünk-e vagy sem. Phiarlanok akarták ugyanis meggyilkolni a Ivello d'Medani ügynököt is! Fűbe is harapott közülük jónéhány!
Közben felbukkan rejtélyes meghívónk sas familiárisa is, rajta keresztül üzengetünk az idegennek. A sas telepatikusan az a próféciát idézi, amit még a Morgrave Egyetemen mondott nekünk Lángszellő (a genoszfinx). Azt is megüzeni az ismeretlen, hogy már többször találkoztunk és hogy bent kevésbé kompromitáló a hely. Tudjuk, hogy jó eséllyel Aramil vár minket és végül úgy döntünk, hogy kockáztatunk (könnyen lehetne halálos csapda is) és bemegyünk.
A belépéskor Kundarak rúnák villannak fel és egy rövid időre semlegesítik valamennyi varázslatunkat és varázstárgyunkat...
Bent egy páholyhoz vezetnek minket, ahol egy gnóm (Lúcius úr) vár ránk. Igen védett hely, belátni nek lehet, csak kifelé nézni, egy üvegfalon keresztül.
Miután mindenki bejött a szobába (Villám nagyon nehezen szánta rá magát) és az ajtót becsukjuk, a gnóm átalakul és a Légió régi Morgrave egyetemi arkanikus tanok oktatóját, Aramil Heinoust látjuk magunk előtt.
Kezdeti feszültségek (Belfegor le szeretné rohanni és véres bosszút állna ShotoKhan haláláért) után beszélgetés alakul ki.
Heinous elmondja, hogy
- ő a sárkányjegyes klánunk/házunk nagymestere
- állítólag neki is van sárkányjegye (még nagyobb, mint a miénk)
- egy bonyolult és költséges rituálé segítségével ő fedezte fel a Légió tagjait és egyengette útjukat az egyetemig
- a múltban előfordult már, hogy megpróbált megjelenni egy újabb ház, de a többi ház nem engedte és levadászták őket, mivel egy újabb ház felemelkedése egy meglévő ház bukását vonná maga után
- Lángszellő tartozott neki (állítólag kártyán vesztett Aramillal szemben), ezért vállalta, hogy az Aramil által megadott próféciának tűnő szavakat mondja el nekünk
- ő nem akarta ShotoKhan halálát; az emberei "túltolták a dolgot"