158. alkalom - Jenn'la Molis

 2014.05.30. 17:23

158. alkalom – RPG weekend VIII 1. nap

Jenn’la Molis

Helyszín: Bp., III. ker. San Marco u. 36.

2014. május 30.

 

Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)

Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)

Aktív karakterek: Belfegor Bhatta’waag (half-orc férfi, Dol Dorn hívő L1barbár-L4harcos), Alicia ir’Degard (human nő, L5 Aasterinian pap), Villám Skoradalavan (wisper gnome ffi, L5 wizard), Verna Tealeaf (wisper gnome nő, L5 rogue), Nazzod (half-orc ffi, L5 Gatekeeper druida), Merix Bratt (changeling ffi, L5 warlock)

 

- Villám Skoradalavan feljegyzései -

 

YK 1010, Barrakas (VIII.) hó 13.

Amint kinyílt a szarkofág, Merix dermedten a földre zuhant a plafonról. A szarkofágból kiemelkedett a templom őrzője: egy fekete sárkány fejű múmiaszörny. Azonnal láttam, hogy ez egy félig fekete sárkány, félig élőhalott torz teremtmény.

Verna is kővé dermedt félelmében, de szerencsére Alicia Merixszel együtt őt is felszabadította a gúnyba kötő bénultságból.

Belfegor vetette rá magát először, pallosa kissé megakadt a lény pikkelyein (-5DR), de így is komoly sebet ejtett rajta (-17HP). Nazzod még a sárkányjegyének erejével (-1 action pont) sem volt képest ellenállni a lény bénító látványának, nekem viszont szerencsére segített az új varázsköpenyem (fear DC=17) így megacéloztam magam és energialövedékeket zúdítottam a lényre (-12HP). Gyengülni kezdett!

Vernát és Aliciát savval lehelte le, furcsa módon Verna még úgy is komolyan megsérült
(-16HP), hogy sikerült félreugrania. Merix újra felmászott a falra és boszorkánysugarával telibe találta a karmos lényt (-11HP). Megrogyott!

Belfegor bemászott a lény mellé a szarkofágba, míg Verna a hátába került és kisebb sebet ejtett rajta (-5HP). Belfegor csak elgáncsolni tudta, de aztán melléütött. A kegyelemdöfést (pontosabban lövést) Merix vitte be (-16HP).

Amint lehanyatlott a lény, eltűnt az oltáron lévő kristály és a termet addig megvilágító fényt. De ezzel egy időben a barlang keleti oldalában egy titkos járat tárult fel. Hamar átláttam, hogy a kristály és a fény csupán illúzió lehetett.

ld. térkép: 158 lejárat Katashka börtönéhez és Jenn’la Molishoz

 

Éreztem, hogy már közel járhatunk a Nazzod által említett pecséthez és valahogy azt is éreztem, hogy a pecsét mögött nem lehet más csak Katashka. Féltem, hogy ha közelebb megyünk, esetleg megfertőzi elménket. (Emlékeztem, hogy elménket már többször megtámadta valami nagyhatalmú erő. De ha már idáig eljutottunk, semmiképpen se akartunk visszafordulni. Amíg a többiek a nagy teremben kutattak, addig én félrehúzódtam a sarokba és Varraxhoz fordultam segítségért. Igen sok dologról tudott az ősi időkből:

  • Katashka nagyhatalmú démonlord volt a szörnyek korában, az élőhalottak istene!
  • A démonlordokat nem tudták legyőzni a sárkányok, csak örök időkre bebörtönözni az önmagukat feláldozó sárkánykígyók, a couatlok segítségével. A couatlok halála után a sárkányok a mágiájukkal zárták le a börtönöket őrző pecséteket.
  • Katashkát nem Haka’thorvak alá (ami a mai Q’barra területén van) zárták.
  • Haka’thorvak alatt más démonlord(ok) vannak bezárva egy couatl pecsét alá, ezt őrizte Rhashaak, de pecséten keresztül is a démonok hatása alá került és megőrült.
  • Vvaraak egy fekete sárkány volt, a Kapuőrzők tanítója. Furcsa módon a Shadow Marches-ban sárkányként személyesen jelent meg, míg állítólag Shankiék őseihez Q’barrába csak Vvaraak prófétája jött el, hogy idevezesse a gyíklények népét. => arra a következtetésre jutottunk, hogy lehet, hogy ez az egész Vvaraak prófétás történet, csak egy haka’thorvaki démon trükk Katashka kiszabadítására.
  • Levistus szintén egy nagyhatalmú démonlord volt, akit Frostfell alá börtönöztek be.
  • Az elmetámadásokra, melyek minket értek, mikor a templom ősi részeibe hatoltunk be, azt mondta Varrax, könnyen lehet, hogy démon okozta, mert azok sokszor képesek áthatolni az ép pecséteken is: még Rhashaak is áldozatul esett! Manipulálhatják a kint élőket, akik elindíthatnak olyan folyamatokat, melyek a démon(ok) kiszabadításához vezethet. Ilyen démoni behatás ellen sajnos nem ismert hatékony védelmet!

 

A lényeget röviden elmondtam a többieknek, aki sajnos semmi érdemlegeset sem találtak a teremben. Úgy döntöttünk, hogy kockáztatunk és továbbindultunk.

Egy szűk, sziklába vájt járaton egy hatalmas terembe jutottunk, ahonnan a napnál is erősebb fény világított. Csak nagyon óvatosan mertünk haladni a hatalmas fényesség felé, azt sejtettük újabb veszélyek felé vezet minket a sors (vagy Aasterinian?) Ha nem lett volna természetfeletti világosság, még én se láttam volna a csarnok túlsó falát (kb. 160 lábnyira volt). A terem közepén szörnyű mélység felett egy nagy halom tetején egy széles platform állt. A járat végétől 20 lépés hosszú függőhíd vezetett a kör alakú, 13 lépés átmérőjű sziklából készült emelvényre.

Mielőtt még részletesen körbenéztünk volna, Verna elkiáltotta magát:

– De nagy marhák vagyunk! Otthagytuk a sárkányok kincsét!

Mielőtt még a furcsa teremben visszavonhatatlan dolog történt volna, gyorsan visszamentünk a jól megérdemelt kincsért. A kőfalas csapda már visszahúzódott. Mivel nem akartunk még egyszer veszélybe kerülni, Verna gyorsan hatástalanította az aktiváló szerkezetet.

A hatalmas pénzhalmok nagyobb része rézpénz volt, de akadt ott ezüst és még aranypénz is bőven ill. egyéb értékek. Értékbecsüs tudományát villogtatva egy kis idő után közölte:

– Becslésem szerint 10.000 réz-, 2.000 ezüst- és 400-500 aranypénz lehet az óriás halomban.

Láttuk, hogy utolsó érméig nem tudjuk elvinni a kincseket, ezért igyekezve összeszedtük, amit tudtunk. Kiderült, hogy Vernának van még mit tanulni értékbecslés terén, mivel a kupac végül jóval több aranyat rejtett. A pénz nagy része Mernyák elnyelő hátizsákjába került, míg Belfegor több mesteri fegyvert is eltett. (Összesített loot: 837 gp + 1302 sp + MW dagger, MW longsword, MW greataxe). Sajnos két jól kinéző páncélt (breastplate és banded mail) ott kellet hagynunk, mivel nem volt hova tenni.

 

Miután jól megszolgált értékeket biztonságban tudtuk, nagyobb elánnal tértünk vissza a titkos járat végén lévő óriási terembe. Most több időt töltöttünk a részletek megfigyelésével.

Rájöttünk, hogy ez hatalmas sziklaakna egy sárkánytemető lehet a démon-sárkány háborúból. A szikla platform alatti halom nem mást, mint rengeteg halott sárkánynak a csontváza. A kupacban néhány gigantikus méretű példány maradványait is kiszúrtuk. Azt tippeltük, hogy a csontvázak ennek az egész rituális védelmi rendszernek a részét képezik.

 

 

 

 

A platform közepéről jött a ragyogó fény, talán egy nagyobbacska kristályból, de nem is tudtuk pontosan kivenni.

Azon kezdtünk tanakodni, hogy mitévők legyünk, mikor Verna váratlanul felkiáltott

– Igen megyek! - majd elindult a függőhídon. Alicia próbálta lebénítani, de nem sikerült. Verna odaszaladt a kristályhoz, megérintette és azonnal lemerevedett.

Ebben a pillanatban az egész csonthalom megmozdult.

Nazzod odavetette nekünk, érzi, hogy a csonthalom mélyen egy erős pecsét rejtőzik, majd gepárddá alakult és Verna után iramodott. Belfegor kapott egy Gonosz elleni védelem varázslatot és ő is elindult a platformra. Eközben már a kupacból kisebb sárkánycsontvázak váltak ki (úgy tűnt a nagyobb lények lassabban aktiválódnak) és néhányan már el is érték az emelvényt. Eközben az egész platform remegni kezdett.

Gepárd-Nazzod a földre rántotta Vernát, aki tovább szorította a világító kristályt. Belfegor a biztonság kedvéért inkább visszajött egy Repülés varázslatért, melyet meg is kapott tőlem.

A platform megrogyott, de szerencsére se a gepárd, se Verna nem zuhant a mélybe.

Gepárd-Nazzod furcsa módon Vernát kezdte el ütni, majd rátette a mancsát a kristályra és ő is lebénult.

Ebben a percben cikázni kezdtek a gondolataim: Morgrave egyetemi könyvtár (akkor még ez volt a neve és nem Davandi): Sciito ir’Aldamir mester: Nagy hatalmú arkánikus tárgyak veszélyei => itt azt olvastam réges-régen, hogy az igazán értékes varázstárgyak azok, melyek intelligensek és saját jellemmel, célokkal, képességekkel rendelkeznek. Amennyiben olyan lény érinti meg őket, akinek a jelleme nem azonos a tárgy jellemével, akkor képességeik elsatnyulnak (negatív szinteket kapnak) és lebénulnak.

Mindebből arra a következtetésre jutottam, hogy a sárkányok védeni akarják a világító kristályt, itt akarják tartani. Viszont a kristály feltehetően értelmes és könnyen lehet, hogy ki szeretne szabadulni. Sugallatom támadt: megéreztem, hogy a követ csak én szabadíthatom ki, de az valószínűleg nem ennek a védelmi rendszernek a része. Csupán ide rejtették valakik (pl. sárkányok), akik azt szerették volna, hogy egy törvényes semleges jellemű lény szerezze meg. (Utólag nem is tudom már, hogy ez vajon saját magam szüleménye vagy a kristály üzenete volt…)

Kaptam én is egy Repülés varázslatot (Alicia tette rám, hogy maradjon saját bűbájom, ha nagyon kell), és irány a platform. Egyre több és nagyobb sárkány mászott fel, hogy végezzen a bénult tolvajokkal. Belfegort Verna és Nazzod védelmére biztattam, míg a kristály felé repülök. Láttam, ahogy a platform egyre csak süllyed a mélybe.

Megérintettem a követ és összecsapott a két akarat (will mentőm=23: KEVÉS!) és alul maradtam. De mégsem éreztem ezt olyan pusztító akaratháborúnak, inkább furcsa és hirtelen ismerkedésnek, bemutatkozásnak. A közös nyelven megfogalmazott parancs így hangzott elmémben:

– Vigyél ki! – és én sürgősen teljesítettem a lény kérését.

Míg én a kristállyal repültem kifelé, meglepődve tapasztaltam, hogy az egyáltalán nem nehéz. Mikor jobban szemügyre vettem, azt láttam, hogy jócskán összement, így akár én is zsebre rakhattam.

Belfegor ezalatt a pácba került többieket nagy nehezen a hóna alá kapta és kimenekítette a támadó csontsárkányok harapásai és karmolásai közepette.

Mikor mindannyian épségben kiértünk, a sziklaaknába vezető járat kapuja becsukódott mögöttünk. Elmémben hallottam a kristály megnyugtató gondolatait:

– Én csuktam be a kaput. Legyetek nyugodtak, itt nem jutnak ki a sárkányok és nem is fognak már követni benneteket. Míg Nazzod a pecsét állapotát ellenőrizte egy kisebb rituálé segítségével, addig én a kristállyal társalogtam. Nazzod megnyugtatott minket, hogy a pecsét sértetlen és erős maradt.

ld. átvezető szöveg: 158 Jenn’la Molis

 

 Ötletek, elvarratlan szálak

  • Katashka…

 

Személyek

CSAPATNAK FONTOS

  • Jenn’la Molis (Ragyogó kulcs)

 

CSAPATNAK NEM FONTOS

  • -

 

Megismert helyek, események

CSAPATNAK FONTOS

  • Katashka börtöne

CSAPATNAK NEM FONTOS

  • -

House rules

  • -

Legyőzött/megismert ellenfelek

  • a Rhashaak templom őrzője – félig fekete sárkány – félig undead szörnyi

jelmagyarázat:

  • ez a szál már megoldódott vagy az infó már fenn van a wikin
  • hiányzik a wikiről
  • külső dokumentum jelölése
  • pontosítandó

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eberron.blog.hu/api/trackback/id/tr913415161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása