005. alkalom – Villám parti
Az Onatar templom titkai – Horvaldo szelleme megszállta Patricket
Játék valós időpontja: 2010. 04. 07.
Helyszín: Varga Viktor – Bp., Kunigunda u.
Hónapok: Zarantyr (I.), Olarune (II.), Therendor (III.), Eyre (IV.), Dravago (V.), Nymm (VI.), Lharvion (VII.), Barrakas (VIII.), Rhaan (IX.), Sypheros (X.), Aryth (XI.), Vult (XII.)
Napok: Sul (1.), Mol (2.), Zol (3.), Wir (4.), Zor (5.), Far (6.), Sar (7.)
Aktív karakterek: Belfegor Bhatta’waag (half-orc férfi, barbár), Alicia ir’Degard (human nő, Dol Dorn hívő Favored soul), Villám Skoradalavan (wisper gnome ffi, wizard), Verna Tealeaf (wisper gnome nő, rogue), Nazzod (half-orc ffi, druida), Merix Bratt (changeling ffi, warlock)
YK 998, Aryth (XI.) hó, 11. nap
Garry vállalta a csali szerepét. Megvágtuk egy tőrrel, majd elkezdett jajgatni, hogy megsérült. Az őrök figyelmét így elterelve mi egy csöndgömbben beosontunk a titkos járatba.
Mikor kikötünk a csónakokkal a szigeten, a vízből 2 db gyíkpofa (troglodyte) emelkedik ki és ránk támadnak.
Én kimondottan gyenge lövőteljesítményt mutatok fel (2 db 1-es dobás). Nagy nehezen sikerült leterítenünk az egyiket, mire a másik visszahúzódik a vízbe.
Villám: Irtózatos bűzt árasztanak, amitől felfordul a gnóm gyomra. A bőrük nagyon kemény és többször tudnak támadni (ellenünk pl. fegyveres kézzel + manccsal + harapással).
Rövid felderítést végzünk a templomban, de semmi érdekeset nem találunk. Végül ahhoz a titkos szobához megyünk, ahol tudomásunk szerint Patrick eltűnt. (ld. 4. alk. térkép 19. terem) A földön egy kék rúna van, mely gyengén mágikus aurájú. Elvileg hasonló hatású kellene, hogy legyen, mint a főoltár melletti rúna: a zenélés segíti.
Villám emlékezetéből felidézi a Jegyek háborúja egyik hírhedt hadvezérének a nevét, egy bizonyos Lord Tarkanan-ét, vélhetően ezt a nevet mondta ki Patrick mielőtt eltűnt volna.
Némi szemlélődés után úgy döntünk, hogy beállunk a rúna közepébe mindannyian, majd egyszerre kimondjuk a nevet. Hirtelen elteleportálunk, de csak 4-en érkezünk meg. Alicia és Nazzod nincsenek velünk.
Kis botorkálás után összetalálkozunk a többiekkel, akik egy hasonló terembe érkeztek mint mi: hétszögletű, egy ötszögletű rúnával a közepén, mindenféle mágikus rúnákkal a falakon. (17. és 18. terem)
Felderítjük a terepet. Találunk e gy termet egy romos Onatar oltárral, ahol 2 csontváz elevenedik meg: gyorsan lenyomjuk őket. A teremben találunk egy varázstekercset valamint az oltárnál egy ezüst nyakláncot és egy varázsitalt.
Tovább kutakodunk, amikor egy oszlopcsarnokban (2. terem) összetalálkozunk Patrickkal. Kisebb sebesülési vannak. Mikor megszólítjuk, hogy jöjjön haza velünk, kijelenti, hogy ő nem Patrick , hanem Horvaldo-nak hívják. Villám visszaemlékszik egyik régi olvasmányára és váltig állítja, hogy egy szellem vette át az irányítást Patrick felett. Kisebb összefeszülés után (Nazzod botor módon levarázsolja a haját egy detect aberration varázslattal) elmondja, hogy ő a harmónia második számú megszólaltatója. (Ez valami félpapi rang volt, az egyházat szolgálta).
Ahhoz, hogy megnyugodjon a lelke a segítségünket kéri, hogy eljátssza az isteni szimfóniát. Ugyanis nem működik az isteni hárfa. Ahhoz, hogy újra megszólaljon, össze kell szerelni, de ehhez több dolgot is össze kell gyűjteni előbb:
1) Be kell fogni Rusi-t, egy kis légelementált, aki itt bujkál valahol. Ehhez egy mágikus ketrec kell, ami a zenecsarnokban található (5-ös terem). Egy kis ásás után ott megtaláljuk Verren atyát, aki kissé cafatos hús állapotban van. Ő tőle kell megszerezni a ketrecet.
2) Horvaldo szerszámait meg kell keresni (14-es terem). Mágikus javító szerszám, ami úgy néz ki, mint egy csavarhúzó.
3) Nimfa hajszál kell a húrok megjavításához. Fyrelle nevű nimfa a medencébe van beágyazódva, nem ment el a többiekkel. Tőle kellene kicsalni valahogy egy hajszálat – életre kell kelteni.
Horvaldo elmondta, melyik teremben mit találhatunk. Lord Tarkanan neve is szóba került a beszélgetés során, de Horvaldo gyilkosnak nevezte.
1: lépcső – a katedrális pusztulásakor beomlott; most járhatatlan
2: medence sellőt ábrázoló szobrokkal. A medence alján egy nímfa domborműve található.
3: oszlopcsarnok - itt találtunk rá a lapuló Patrickra
4: hangversenyterem
5: hangversenyterem – ide található Verren atya
6-12: lakószobák
13: raktár
14: Horvaldo szobája, melyet csapda véd
15: gyakorlóterem
16: szoborfaragó terem
17,18: teleport szoba
19: Verren atya szobája
20: Zyrussa varázsló szobája
21: lejárat – a katedrális pusztulásakor meghasadt a föld – itt lelte halálát Horvaldo ; most járhatatlan
Horvaldo elmondja, hogy ő maga beleesett egy szakadékba, amikor a folyosó alatt megnyílt a föld. Egy kulcs volt nála a szobájához (most a hullán van). Ha a kulccsal nyitják a szobaajtót, a védő csapda nem aktiválódik.
Merix Bratt és Villám Skoradalavan
Ötletek, elvarratlan szálak
- elromlott teleportáló rúna megjavításával az Onatar templom alsó szintjén tuti kis búvóhelyünk lenne
- Horvaldo szellemének megnyugvását lehetővé tenni – isteni hárfát megszólaltatni
Személyek
CSAPATNAK FONTOS
- Horvaldo szelleme
- Verren atya
- Zyrussa
CSAPATNAK NEM FONTOS
- -
Megismert helyek, események
CSAPATNAK FONTOS
- Onatar ősi katedrálisa alsó szint (Sharn -64. szint)
CSAPATNAK NEM FONTOS
- -
House rules
- -
Legyőzött/megismert ellenfelek
- troglodyte (föld alatt élő primitív hüllűszerű humanoid lények. Kissé buták és ügyetlenek, de egészségesek. Gyakran papok a vezetőik. Draconicul beszélnek. 2 racial HD. Nagyon kemény a bőrük. AC kb. 16 + páncél. Harci rutin: fegyveres kéz üt + mancsol + harap. Bűzölögnek, Fort DC =13; 1 perc sickened hatás; jól rejtőzködnek; darkvision
- skeleton (erejük attól függ milyen lény csontjaiból keltik életre. Pl. egy sima emeri csontváz kb. 6-7 hp-s. Ütőfegyver a hatékony ellenük)
jelmagyarázat:
- ez a szál már megoldódott vagy az infó már fenn van a wikin
- hiányzik a wikiről